تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3756198
شناسه : 3756198
تاریخ :
کارل پی: ناتینگ شرکتی برای افراد بالغ است؛ کارکنان باید پنج روز در هفته حضوری کار کنند اقتصاد ایران: کارل پی، مدیرعامل شرکت Nothing، از‌این‌پس از کارمندان خود می‌خواهد تا هفته‌ای پنج روز در دفتر حضور داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شرکت Nothing که فعالیت خود را در سال ۲۰۲۰ به‌صورت دورکاری آغاز کرد، حالا از ۴۵۰ نفر کارمند خود خواسته است که هفته‌ای پنج روز در دفتر لندن این شرکت حضور پیدا کنند. کارل پی، مدیرعامل شرکت Nothing، در ایمیلی که هفته‌ی گذشته برای کارمندانش ارسال کرد، به کسانی که نمی‌توانند حضوری کار کنند، پیشنهاد داد که شرکت را برای همیشه ترک و محیطی را پیدا کنند که با شرایط آن‌ها سازگار باشد.

هدف پی بهبود همکاری و نوآوری در بخش‌های طراحی و مهندسی و تولید است که به‌گفته‌ی او، به‌خوبی در دورکاری انجام نمی‌شود. این دستورالعمل جدید در دو ماه آینده اجرایی خواهد شد و پی در نشست بعدی شرکت به سؤالات کارمندان درباره‌ی این تصمیم پاسخ خواهد داد.

پی در این ایمیل نوشت: «می‌دانم این تصمیم بحث‌برانگیز و ممکن است برای همه خوشایند نباشد و قطعاً شرکت‌هایی وجود دارند که در محیط‌های دورکاری یا ترکیبی موفق هستند. بااین‌حال، این نوع فعالیت برای کسب‌وکار ما مناسب نیست و به ما کمک نمی‌کند تا به‌طور کامل به ظرفیت‌های خود به‌عنوان شرکتی نوپا دست یابیم.» او به کارمندان نگران بابت انعطاف‌پذیری شرایط کار گفت: «این شرکت برای افراد بالغ است و اگر دنبال راحتی در کار هستید، به‌دنبال شرکت جدیدی بگردید.»

اجبار کارمندان به بازگشت به محل کار در بسیاری از صنایع، مخصوصاً صنعت فناوری، به رویه‌ای عادی تبدیل شده است. شرکت‌های بزرگی مانند متا، آمازون، گوگل و زوم نیز پس‌ از پایان محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید۱۹، تصمیم گرفتند تا سیاست‌های دورکاری‌شان را تغییر دهند. با‌این‌حال، این شرکت‌ها به‌طور کامل به روال قبل بازنگشته‌اند و به کارمندان اجازه می‌دهند تا حداقل چند روز در هفته به‌صورت دورکار فعالیت کنند.

مقالات مرتبط
  • داستان برند ناتینگ: بازیگر جدید دنیای موبایل
  • ناتینگ با گوشی Phone 3 به هوش مصنوعی هجوم می‌برد؛ عرضه در سال ۲۰۲۵

اجبار کارمندان به کار حضوری، مخصوصاً برای کسانی که به دورکاری عادت کرده‌اند، می‌تواند مشکلات جدی به‌دنبال داشته باشد. برخی از کارمندان ممکن است به تغییر محل زندگی نیاز داشته باشند یا با مشکلاتی مانند ترافیک و هزینه‌های اضافی مواجه شوند. باوجوداین، پی بر این باور است که مزایای حضور در دفتر بیشتر از معایب آن است و می‌تواند به رشد و توسعه‌ی شرکت Nothing کمک کند.