تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3756165
شناسه : 3756165
تاریخ :
قطعی برق ۵۸۰ میلیارد تومان به انگورکاران کاشمر خسارت وارد کرد اقتصاد ایران: کاشمر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر از خسارت ۵۸۰ میلیارد تومانی انگورکاران در پس قطعی برق چاه موتورهای کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر کاظم قربانپور عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کاشمر کشاورزان سه هزار و ۳۰۰ هکتار تاکستان دارند، اظهار کرد: بیشترین خسارت وارده به خاطر قطعی برق چاه موتورهای کشاورزی به محصول انگور وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه در سال زراعی امسال شاهد بارش تگرگ، جاری شدن سیل و طوفان در شهرستان بودیم گفت: کشاورزان به خاطر این حوادث و وقوع زلزله در منطقه ۹۶۶ میلیارد تومان خسارت دیده اند.

وی از فعال بودن ۱۳۶ چاه موتور کشاورزی در منطقه خبر داد و گفت: از مجموع ۸۰ رشته قنات فقط ۳ قنات فعال هستند.

قربانپور از اعطای تسهیلات به کشاورزان برای نصب پنل‌های خورشیدی نیز خبر داد و عنوان کرد: کشاورزان با نصب پنل‌های خورشیدی می‌توانند از خسارت‌های بوجود آمده به خاطر قطعی برق چاه‌های کشاورزی جلوگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه ۸ پروژه در هفته دولت امسال مربوط به بخش کشاورزی افتتاح می‌شود که بیشتر مربوط به بخش کشت گلخانه‌ای است تصریح کرد: سطح گلخانه‌های شهرستان به ۱۶ هکتار افزایش یافته است که فضای گلخانه‌ای کاشمر تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ هزار متر مربع بود که اکنون به ۶۶ هزار متر مربع رسیده است.