تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3756161
شناسه : 3756161
تاریخ :
خدمت‌رسانی رایگان مترو مشهد در سه روز پایانی ماه صفر اقتصاد ایران: مشهد- رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کلیه خطوط قطار شهری مشهد در روز شهادت امام رضا، رحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی به صورت رایگان خدمات رسانی می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

‌به گزارش خبرگزاری مهر، مجید نژادحسین در خصوص تمهیدات مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، اظهار کرد: در حوزه اتوبوس‌رانی، ۱۱ خط اتوبوس در سه روز پایانی دهه صفر در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر، با ۲۶۰ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهند کرد که با توجه به تقاضای مسافران، تعداد اتوبوس‌ها به ۵۲۰ دستگاه هم می‌تواند برسد. به‌علاوه خدمات‌رسانی اضطراری به زائران پیاده در ورودی‌های شهر مشهد صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان خدمات الیت در دهه پایانی صفر بیان کرد: چهار هزار پارکینگ ثابت در اطراف بافت حرم مطهر رضوی داریم و با استفاده از زمین‌های اطراف حرم، ۳۱۰۰ جای پارک دیگر آماده خواهیم کرد و درمجموع، حدود ۷۰۰۰ جای پارک خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مسیر ورود زائران پیاده در پنج محور با همکاری پلیس راهور، با علائم و تجهیزات ایمنی و ترافیکی ایمن‌سازی و آشکارسازی خواهد شد، تصریح کرد: محدودیت‌های ترافیکی را در هسته مرکزی شهر و بافت اطراف حرم مطهر رضوی جهت سهولت در تردد زائران خواهیم داشت. همچنین در خصوص خروج زائران نیز تدابیری همچون یک طرفه‌ کردن مسیرها بررسی شده است.

نژادحسین همچنین در خصوص تمهیدات اندیشیده‌شده در سازمان پایانه‌ها، گفت: فضای پارک اضطراری پیش‌بینی شده است. دو موکب برای پذیرایی از زائران در پایانه‌های مسافربری خواهیم داشت. همچنین روزانه ۱۰۰ هزار لیتر سوخت (نفت و گاز) جهت استفاده اتوبوس‌ها، در جایگاه سوخت‌گیری پایانه امام‌رضا (ع) پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه امکانات ویژه اسکان رانندگان برون‌شهری در خوابگاه پایانه مسافربری پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: سال گذشته در دهه پایانی صفر، خدمات‌رسانی به حدود ۵۰۰ هزار زائر انجام شد که با پیش‌بینی افزایش، امسال حدود ۷۰۰ هزار نفر از سوی شهرداری خدمات ارائه خواهد شد. در این ایام تمام نیروهای پیمانکار سازمان در بخش‌های مختلف انتظامات، فنی، فضای سبز و خدمات عمومی آماده باش کامل هستند.

وی گفت: در ایام پایانی ماه صفر ۳۶ ایستگاه مترو فضا آرایی و تصاویر زنده از حرم مطهر رضوی در ایستگاه‌های منتخب پخش خواهد شد.

نژاد حسین در خصوص افزایش ساعات خدمت رسانی قطار شهری مشهد در سه روز پایانی ماه صفر گفت: افزایش یک ساعته بهره برداری از قطار شهری در سه روز پایانی ماه صفر و کاهش سرفاصله زمانی در این ایام را خواهیم داشت. کلیه خطوط قطار شهری مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به صورت رایگان خدمات رسانی خواهند داشت.