تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3756153
شناسه : 3756153
تاریخ :
درمانگاهی که ۹ دقیقه با حرم امام حسین (ع) فاصله دارد اقتصاد ایران: درمانگاه نزدیک حرم امام حسین (ع) در کربلا با فاصله تنها ۹ دقیقه، به زائران خدمات پزشکی شبانه‌روزی و رایگان ارائه می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم به عراق، جواد جهانی، مسئول تیم درمانی جمعیت هلال احمر، در یکی از درمانگاه‌های کربلای معلی مشغول به فعالیت است. این درمانگاه، به تعبیر این مسئول تیم درمانی، تنها 9 دقیقه با حرم امام حسین (ع) فاصله دارد.

جهانی درباره تیم 55 نفره‌ای که به ارائه خدمات پزشکی مشغول است، توضیح داد. این تیم شامل پزشکان متخصص و فوق تخصص می‌شود و از تاریخ 22 مرداد به ارائه خدمات خود پرداخته است. آنان به درمان آسیب‌های ناشی از گرمازدگی، خستگی، تاول و مشکلات گوارشی پرداخته‌اند.

او تأکید کرد: «اگر کسی به اینجا مراجعه کند و دچار مشکل حادی شود، حتماً او را با آمبولانس‌های مستقر و با نظر پزشک و یک پرستار همراه، به اولین مرکز درمانی اعزام خواهیم کرد.»

وی افزود: «روز اول 500 نفر مراجعه‌کننده داشتیم و این روزها که به نزدیک اربعین حسینی است، تعداد مراجعه‌کنندگان به بیش از 4 هزار نفر رسیده است. پزشکان و پرستاران ما در اینجا سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند؛ حتی با دست به سِرُم هم به خدمتگزاری ادامه می‌دهند. همه این‌ها به عشق امام حسین (ع) است که اگر امام حسین (ع) نباشد، چنین خدماتی که در روال عادی خود هزینه‌های گزافی دارد، رایگان نمی‌شود.»

جهانی همچنین خاطرنشان کرد: «عشق به امام حسین (ع) موجب شده است که پزشک فوق تخصص ما، که جراح زبردستی در زمینه عروق است، به مدت 15 روز اینجا خدمت ارائه کند. به همراه او، 13 پزشک متخصص و 5 پزشک عمومی دیگر نیز به صورت چند شیفته خدمت ارائه می‌دهند و خستگی نمی‌شناسند.»

انتهای پیام/