تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3756140
شناسه : 3756140
تاریخ :
سازمان ملل:اسرائیل موانع برای کمک‌رسانی به غزه را افزایش داده است اقتصاد ایران: دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل هشدار داد که ادامه‌ اقدامات خصومت‌ورزانه رژیم صهیونیستی و دستورات مکرر تخلیه همچنان مانع از ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، استیفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد که ادامه اقدامات خصومت‌ورزانه رژیم صهیونیستی و دستورات مکرر تخلیه همچنان مانع از ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه می‌شود.

وی افزود: گنجاندن بخش‌هایی از جاده صلاح‌الدین - که گذرگاه حیاتی برای مأموریت‌های انسانی در نوار غزه است - در آخرین دستور تخلیه از سوی رژیم صهیونیستی که برای بخش‌هایی از استان دیر البلح صادر شده، تقریباً حرکت امدادگران در طول این مسیر اصلی را غیرممکن کرده است.

دوجاریک تاکید کرد: جاده ساحلی جایگزین مناسبی نیست و این جاده اکنون با وجود پناهگاه‌های موقت فلسطینیان، مسیر مناسبی محسوب نمی‌شود. در نتیجه، حرکت کاروان‌ها در طول جاده ساحلی بسیار کند شده و ارسال کالاها و خدمات اساسی از جمله آب رسانی به طور جدی با مشکل مواجه است.

در همین راستا، منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، اعلام کرد که اشغالگران رژیم صهیونیستی، ورود یک کاروان سازمان ملل حامل دارو و سوخت به نوار غزه را مختل کرده‌اند.

البرش اشاره کرد که سوخت در این منطقه تنها برای ۲۴ ساعت کافی است و عنوان کرد که کمبود سوخت و دارو مانع از نجات مجروحان ناشی از جنایات اشغالگران خواهد شد.

وی افزود که اکنون آمبولانس‌ها بدون سوخت هستند که این امر مانع نجات مجروحان می‌شود و توضیح داد که اشغالگران عمداً به دنبال کشتن هر چه بیشتر آوارگان در مراکز پناه‌جویی هستند.

البرش هشدار داد که هرگونه تأخیر در مداخله، جان مجروحان را به خطر می‌اندازد و افزود: ما به خدا و به کادر پزشکی خود برای ایستادگی و ادامه کار تکیه داریم.

همزمان با محاصره اقتصادی، اشغالگران رژیم صهیونیستی به حملات خود به نوار غزه ادامه می‌دهند و در آخرین گزارش آماری خود، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدای حملات به ۴۰۲۲۳ شهید و ۹۲۸۵۷ مجروح از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ خبر داد.