تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3756088
شناسه : 3756088
تاریخ :
۱۰۰ پروژه عمرانی در حوزه جهادکشاورزی گلستان افتتاح می شود اقتصاد ایران: گرگان- رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: هفته دولت امسال ۱۰۰ پروژه عمرانی در حوزه جهادکشاورزی گلستان افتتاح می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی، عصر چهارشنبه در سومین قرار گاه شهید همدانی ویژه هفته دولت اظهار کرد: در هفته امسال ۱۰۰ پروژه عمرانی در حوزه کشاورزی استان با اعتبار بالغ بر ۹ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها اشتغال هزار و ۱۰۱ نفر را به همراه دارد، افزود: با افتتاح این ۱۰۰ پروژه پنج هزار و ۹۸۵ خانوار از آن بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۴۹ پروژه در حوزه آب و خاک، ۱۶ پروژه در حوزه تولیدات دامی، پنج پروژه در حوزه شیلات و آبزی پروری، ۶ پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، ۶ پروژه در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی و ۱۸ پروژه در حوزه منابع طبیعی افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان توانسته در بخش تولید گندم و چغندر قند پاییزه رتبه دوم کشوری، در بخش دانه‌های روغنی، گوشت مرغ، توتون و نهال زیتون رتبه اول، در بخش پنبه و میوه‌های هسته دار رتبه سوم را کسب کند.

برزعلی اظهار کرد: امسال در بیش از ۳۶۷ هکتار از اراضی گلستان محصول گندم کشت شد که از این میزان یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در بیش از ۴۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان ۱۰۶ هزار تن کلزا تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۱۴ دهنه آببندان در وسعت ۳۰۳ هکتار مرمت و بهسازی شدند که به میزان ۶ میلیون متر مکعب افزایش آب خواهیم داشت.

وی افزود: طی سه سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای هفت هزار طرح کشاورزی و ایجاد بیش از هشت هزار فرصت شغلی صورت گرفت.