تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3756086
شناسه : 3756086
تاریخ :
دولت و مجلس حرکت وفاق ملی را به یک جریان مثبت تبدیل کنند اقتصاد ایران: عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت: تشکیل کابینه وفاق ملی یک فرصت تاریخی مهم برای کشور است که باید از آن مراقبت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با وظیفه دولت چهاردهم پس از اعتماد مجلس به همه وزرا، گفت: در ارتباط با رأی اعتماد وزرا دو طرف یعنی دولت و مجلس با هم همکاری کردند برای اینکه یک کابینه قابل قبول به دست بیاید که در این کابینه که مورد قبول است، افراطیون دو طرف در حاشیه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان از برخی از مواضع خود و افرادی که می‌خواست، تنازل کرد؛ همانطور که خودش اعلام کرد و مجلس هم از برخی از تصمیماتی که اتخاذ کرده بودند تا رأی ندهند تنازل داشتند و این یک نقطه جوش و نقطه عطف مهم سیاسی است که رخ داده است.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تنازل دولت و مجلس در تشکیل کابینه را موجب پیش آمدن یک فرصت تاریخی مهم برای کشور دانست و بیان کرد: به نظرم این فرصت تاریخی برای دولت، مجلس و حاکمیت پیش آمده و باید قدر آن را بدانند و از این فضای عملی وفاق ملی مراقبت کنند.

ابطحی تاکید کرد: می‌توانند حرکت وفاق ملی را به یک جریان مثبت تبدیل کنند که در مجموع کشور را از مدیریت افراطی‌گری دور کنند و نتیجه موفقی به دست آورند.

وی در رابطه با ضرورت همکاری دولت و مجلس پس از شکل‌گیری وفاق ملی بیان کرد: تجربه حمایت از وزرا و کوتاه آمدن آقای پزشکیان در معرفی کابینه و همراهی مجلس با این وزیران، یک تجربه موفق است که لازم است از آن محافظت کنند و راه محافظت، همکاری بیشتر دولت و مجلس است. باید همکاری فنی و کاری و نگاه همراه با همدلی باید وجود داشته باشد تا بتوانیم مسیر را طی کنیم.