تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3756070
شناسه : 3756070
تاریخ :
پکن: آمریکا بزرگترین تهدید هسته‌ای در جهان است اقتصاد ایران: ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه مارس و در بحبوحه افزایش زرادخانه هسته‌ای چین، اسناد محرمانه هسته‌ای جدیدی را به تصویب رساند که هدف آن مهار برنامه توسعه زرادخانه‌های هسته‌ای چین است، اقدامی که خشم پکن را برانگیخته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در واکنش به اقدام ایالات متحده مبنی بر تصویب طرح مهار برنامه تسلیحات هسته‌ای چین اظهار داشت: چین به شدت نگران گزارش‌های مرتبط با این موضوع است. آمریکا در سال‌های اخیر به‌طور مکرر "نظریه تهدید هسته‌ای چین" را مطرح کرده است. این اقدام آمریکا به‌عنوان بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌های خود در زمینه خلع سلاح هسته‌ای، گسترش زرادخانه های هسته‌ای، و دستیابی به برتری استراتژیک بر دیگران مورد توسط آمریکا استفاده قرار گرفته است.

مائو نینگ افزود: زرادخانه‌های هسته‌ای چین به هیچ وجه قابل مقایسه با آمریکا نیست. چین سیاست عدم استفاده پیشدستانه از سلاح های هسته‌ای را دنبال می‌کند و استراتژی هسته‌ای دفاعی خود را با هدف حفظ توان هسته‌ای حداقلی که فقط برای امنیت ملی کافی باشد، اجرا می‌کند و قصدی برای مسابقه تسلیحاتی با هیچ کشوری ندارد.

وی تأکید کرد: آمریکا که دارای بزرگترین و پیشرفته‌ترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان است، به‌طور مداوم بر سیاست بازدارندگی هسته‌ای خود که مبتنی بر استفاده پیشدستانه از سلاح های هسته‌ای است، پایبند بوده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی در به‌روزرسانی نیروی هسته‌ای سه‌گانه (شامل زیر دریایی با توان حمل کلاهک هسته‌ای، بمب افکن های راهبردی و موشک های بالستیک قاره پیما)خود انجام داده است.

مائو نینگ تصریح کرد: آمریکا بزرگترین عامل تهدیدات هسته‌ای و خطرات استراتژیک در جهان است.چین از آمریکا می‌خواهد که به تعهدات ویژه و اولویت‌دار خود در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عمل کند، زرادخانه های هسته‌ای خود را به‌طور قابل توجهی و  واقعی کاهش داده، و از اقدامات منفی نظیر "اشتراک هسته‌ای"، توسعه بازدارندگی خود و گسترش "ائتلاف هسته‌ای" که صلح و ثبات جهانی و منطقه‌ای را تضعیف می‌کنند، دست بردارد.

انتهای پیام/