تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3756055
شناسه : 3756055
تاریخ :
توافق تبادل اطلاعات ایران و افغانستان در مبارزه با مواد مخدر اقتصاد ایران: تشکیل کمیته‌های مشترک برای تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با مواد مخدر، به عنوان تازه‌ترین توافقات حاصله مقامات ایران و افغانستان در کابل انجام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد زارعی»، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، از تشکیل کمیته‌های مشترک برای تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با مواد مخدر، به عنوان تازه‌ترین توافقات حاصله مقامات ایران و افغانستان در کابل خبر داد.

زارعی با اشاره به نتایج نشست هیئت ایرانی و مقامات حکومت کنونی افغانستان اظهار داشت: تبادل اطلاعات در خصوص مبارزه با مواد مخدر، انتقال تجارب در این زمینه، ارائه خدمات آموزشی برای مبارزه با مواد مخدر و تشکیل کمیته‌های مشترک برای تبادل اطلاعات، تازه‌ترین توافقاتی است که با حکومت سرپرست افغانستان حاصل شد و مسئولان افغان نیز خواستار موارد یاد شده بودند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف و ترانزیت مواد مخدر در یکجا متمرکز نیست، تصریح کرد: با توجه به این مسئله، اطلاعات منطقه‌ای و چند جانبه برای مبارزه با مواد مخدر باید در دستور کار قرار گیرد، بنابراین تصمیم گرفته شد هماهنگی‌های لازم تقویت شود تا طرفین از ظرفیت اطلاعاتی برای ضربه زدن به باندهای بزرگ قاچاق مواد مخدر استفاده کنند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران اذعان داشت: فعال شدن ابتکار سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان برای مبارزه با مواد مخدر که دفتر آن در تهران و اکنون غیرفعال است از دیگر مطالبات جدی دو طرف در سفر به کابل بود.

«عبدالمتین قانع»، سخنگوی وزارت کشور طالبان نیز پیش از این گفته بود اقدامات عملی، موفقیت و پیشرفت در زمینه مبارزه با مواد مخدر در افغانستان در زمان کم و با امکانات محدود نشان می‌دهد که امارت اسلامی برای نابودی کامل مواد مخدر اراده قوی دارد.

قانع همچنین اظهار داشت: افغانستان از کشورهای جهان و سازمان‌های همکار در مبارزه با مواد مخدر می‌خواهد تا در زمینه کشت جایگزین و نابودی مواد افیونی با کابل همکاری کنند.

انتهای پیام/.