تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3756054
شناسه : 3756054
تاریخ :
حمایت قاطع باراک و میشل اوباما از هریس اقتصاد ایران: باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و همسرش میشل اوباما در دومین شب گردهمایی ملی دموکرات‌ها، بر حمایت قاطع خود از کامالا هریس در انتخابات پیش رو، تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی خود در دومین شب گردهمایی ملی دموکرات ها در شیکاگو، درباره رقابت تنگاتنگ بین هریس و ترامپ در انتخابات ماه نوامبر هشدار داد.

وی به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه پوست تاریخ آمریکا، اظهار کرد این انتخابات، رقابتی سخت و نزدیک در کشوری است که مردمانش همچنان درگیری دارند. بسیاری از آمریکایی ها نمی دانند که دولت می تواند به آنها کمک کند و در حالی که ما در اینجا جمع شده‌ایم، مردمی که برای این انتخابات تصمیم گرفتند، یک سوال ساده دارند که چه کسی برای آنها مبارزه خواهد کرد. چه کسی به من و فرزندانم فکر می کند؟

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به ترامپ افزود: یک چیز مشخص است. پاسخ این سوالات به دونالد ترامپ ارتباطی ندارد. او فردی خطرناک، آشفته و بی احساس است. او می ترسد که در مقابل هریس بازنده شود. او از شکایت کردن درباره مشکلاتش دست بر نمی دارد. او تئوری های توطئه را مطرح می کند و وسواس عجیبی درباره جمعیت زیاد دارد. شعارهای او مغایر با چیزی است که کشور به آن احتیاج دارد.

وی خاطرنشان کرد ما چهار سال دیگر به غوغا و آشفتگی و هرج و مرج نیازی نداریم. ما این فیلم را پیشتر دیده ایم و می دانیم که این نتیجه معمولا نادرست است.

رئیس جمهور سابق آمریکا، به تحسین جو بایدن پرداخت و گفت: آنها با یکدیگر برادر هستند و او جو را برای همدلی، نجابت و اعتقاد تزلزل ناپذیرش تحسین می کند. او بایدن را برای خارج کردن آمریکا از همه گیری کووید 19، ایجاد فرصت های شغلی، کاهش هزینه های درمانی و پزشکی و رهبری ثابت قدم برای گردآوری مردم در کنار یکدیگر، ستایش و تحسین می کند.  

باراک اوباما در بخش دیگری از سخنانش از هریس به عنوان یک بازپرس، دادستان کل و معاون رئیس جمهور آمریکا با سابقه ای درخشان نام برد. وی همچنین تیم والز معاون هریس را دوست و شریکی برجسته برای هریس خواند و می داند که او کیست و چه چیزی مهم است.

وی همچنین درباره طرح جدید هریس برای مبارزه با افزایش قیمت ها و کاهش مالیات که هفته گذشته آن را منتشر کرد، اشاره و هدف از آن را ساخت واحدهای جدید مسکونی و کمک به افراد برای خرید خانه عنوان کرد. او تاکید کرد که هریس طرح مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه موسوم به اوباماکر را با محدود کردن هزینه های پرداختی مردم برای مشکلات پزشکی، توسعه خواهد داد.

باراک اوباما خاطرنشان کرد ما به رئیس جمهوری احتیاج داریم که به راستی درباره میلیون ها نفر در سراسر کشور فکر کند. فردی که به حق کارگران برای دستمزدهای بهتر و بیشتر و شرایط کاری بهتر فکر کند. کامالا هریس می تواند چنین رئیس جمهوری باشد. هریس توانایی کاملی در اداره کشور برای 4 سال آینده دارد.

میشل اوباما: با آمدن هریس امید به مردم آمریکا بازگشته است

میشل اوباما همسر باراک اوباما به عنوان یکی دیگر از دموکرات های برجسته و سخنران شب دوم این گردهمایی ضمن اعلام حمایت قاطع خود از کامالا هریس در انتخابات پیش رو، اظهار کرد مردم آمریکا امید بازگشته است.

وی با ترسیم ارتباط مستقیم کمپین ریاست جهوری همسرش در سال 2008 با کمپین هریس برای انتخابات پیش رو، در حمایت از کامالا هریس که در صورت پیروزی در انتخابات نخستین بانوی رئیس جمهور آمریکا می شود، اذعان کرد تنها هریس به درستی مشاغل دیده نشده و تعهد تزلزل ناپذیری ار درک می کند که همواره باعث بزرگی و عظمت آمریکا شده است.

بانوی اول سابق آمریکا ترامپ را به دلیل شخصیت و حملات نژاد پرستانه علیه خود و همسرش در گذشته را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متاسفانه ما می دانیم که چه اتفاقی خواهد افتاد. برای سال ها ترامپ هر کاری را با تمام توان خود انجام می داد تا مردم را از ما بترساند. دیدگاه محدود او نسبت به دنیا باعث شده وی از وجود دو انسان سخت کوش، با تحصیلات بالا و موفق که از قضا سیاه پوست نیز هستند، احساس ترس کند.

وی همچنین به ترامپ درباره اظهاراتش درخصوص«مشاغل سیاه» طعنه زد و گفت: چه کسی به ترامپ خواهد گفت که شغلی که او هم اکنون به دنبال تصاحب آن است ممکن است یکی از این مشاغل سیاه باشد. ترامپ پیشتر در کمپین انتخاباتی خود مدعی شده بود مشاغل سیاه توسط مهاجران در سراسر آمریکا به دور از سیاه پوستان کشور اشغال شده اند.   

این در حالی است که برنی سندرز یکی دیگر از سخنرانان شب گذشته کنوانسیون ملی دموکرات ها بود که حمایت قاطع خود را از هریس اعلام کرد و از تمام دموکرات ها و طرفداران مستقل خواست تا به هریس رای دهند.

در شب اول این گردهمایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون حمایت خود را از هریس اعلام و بر لزوم رای دادن به او برای نجات دموکراسی آمریکا تاکید کردند.

در همین حال،  نتایج تازه ترین نظرسنجی شبکه ان بی سی از داده های مختلف حاکی از آن است که کامالا هریس با 49 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، با اختلاف  4 درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات ها پس از کناره گیری بایدن، توانسته نظر 81 درصد دموکرات ها را بدست آورد.

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

گردهمایی ملی دموکرات ها از 19 تا 22 اوت(29 مرداد تا 1 شهریور) به مدت 4 روز برگزار می شود و جریان آن، علاوه بر تایید رسمی هریس به عنوان نامزد نهایی دموکرات ها برای رقابت با ترامپ، راهبردهای انتخاباتی و برنامه های سیاسی حزب برای انتخابات پیش رو تدوین می شود.

چندی قبل در یک رای گیری مجازی 5 روزه، دموکرات ها، به طور رسمی کامالا هریس را به عنوان نامزد نهایی حزب تایید کردند. قرار است در آخرین روز کنوانسیون 4 روزه دموکرات ها که در شیکاگو در حال برگزاری است، هریس به طور رسمی نامزدی حزب را بپذیرد.

انتهای پیام/