تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3756032
شناسه : 3756032
تاریخ :
طالبان: چین به دنبال تعامل و همکاری بیشتر با افغانستان است اقتصاد ایران: سفیر حکومت طالبان در پکن پس از دیدار با معاون شورای توسعه بین‌المللی چین اظهار داشت این کشور به دنبال تعامل و همکاری بیشتر با افغانستان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر حکومت طالبان در چین پس از دیدار با «شان مینگ» معاون شورای توسعه بین‌المللی چین (سی.سی.پی.آی.تی) اظهار داشت دولت چین به دنبال تعامل و همکاری بیشتر با افغانستان است.

وی افزود چین می‌خواهد در بخش کشاورزی، تهیه انرژی پاک و تولید خودروهای برقی نیز با حکومت کابل تعامل و همکاری کند.

سفارت افغانستان در پکن نیز در اطلاعیه‌ای اظهار داشت بلال کریمی در دیدار با این مقام چینی گفته است زمینه سرمایه‌گذاری بیش از هر زمان دیگری در افغانستان فراهم است.

سفیر حکومت طالبان چندی قبل نیز با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان گفته بود مناسبات کابل و پکن بسیار مهم است و دیپلمات‌های افغان نیز با مقامات چینی روابط خوبی دارند.

نشریه هندی «استارت نیوز گلوبال» پیش از این در مطلبی با عنوان «اژدها به بازی بزرگ می‌پیوندد» نوشت: به نظر می‌رسد «حمایت صبورانه» چین از طالبان در افغانستان در نهایت نتیجه داده و با توجه به سه حوزه اصلی تمرکز چین از جمله معادن، اتصال و امنیت به نظر می‌رسد دسترسی چین به منابع عظیم نفت، گاز و مواد معدنی دست نخورده افغانستان عملی شده است.

انتهای پیام/