تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3756031
شناسه : 3756031
تاریخ :
معرفی رسمی کامالا هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها اقتصاد ایران: وکلای انتخاباتی در جلسه مجمع ملی حزب دموکرات کامالا هریس را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامالا هریس به صورت رسمی از سوی وکلای انتخاباتی حزب دموکرات به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 و رقابت با رقیبش از حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» معرفی شد.

هریس 59 ساله روز سه‌شنبه اندکی بعد از رأی‌گیری نمادین در جمع طرفدارانش سخنرانی کرد و گفت: «بسیار مفتخرم که نامزد شما باشم. این یک کارزار مردم‌محور است و ما با کمک هم راهی برای حرکت به پیش خواهیم یافت.»

 رای‌گیری در سالن ورزشی سرپوشیده «یونایتد سنتر» انجام شد، جایی که خود هریس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش جیل و همچنین تعدادی از مقامات بلندپایه حزب دموکرات یک روز قبل‌تر سخنرانی کرده بودند. اولین کسی که رای خود را به صندوق انداخت، ایالت دلاور بود که از نامزدی هریس حمایت کرد.

پیشتر هم‌حزبی‌ها و حامیان کارزار مالی‌ «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به دلیل عملکرد ضعیفش در اولین مناظره انتخاباتی 2024، فشار فزاینده‌ای را جهت کناره‌گیری او از رقابت‌ها اعمال کردند. بایدن که لقب «پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده» را به خود اختصاص داده، سرانجام از رقابت‌ها کناره‌گیری و از معاون خود خانم هریس در این خصوص حمایت کرد.

طبق تازه‌ترین نتایج نظرسنجی‌ها، پس از خروج بایدن از رقابت‌ها، بالای 40 درصد از آمریکایی‌ها از حضور هریس رضایت دارند، درحالیکه تقریبا نیمی دیگر از حضور او در رقابت‌های انتخاباتی 2024 چندان راضی نیستند. اما با این حال، دموکرات‌ها می‌گویند آنها از نامزدی کامالا هریس رضایت دارند زیرا پس از کناره‌گیری بایدن 81 ساله از رقابت‌ها، حزب دموکرات انرژی خوبی به خود گرفته است.

انتهای پیام/