تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3756014
شناسه : 3756014
تاریخ :
مهمترین وظیفه بنیاد شهید توجه به بهداشت و درمان ایثارگران است اقتصاد ایران: سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مهم‌ترین وظیفه بنیاد شهید، توجه به بهداشت و درمان ایثارگران است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا عباسپور، سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، گفت: پزشکانی که در این مراسم حضور دارند جانبازان، آزادگان، رزمندگان دفاع مقدس و یا فرزندان شهدا و همچنین خانواده شهدای پزشکان سلامت هستند که در امور درمان فعالند و بار مسئولیت درمان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را بر عهده دارند.

وی افزود: در بنیاد شهید و امور ایثارگران وظایف خاصی در خصوص جامعه جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز برای جامعه هدف جهت ارائه خدماتی مانند مسکن و اشتغال تعریف شده، اما مهمترین وظیفه ما بحث بهداشت و درمان ایثارگران است که در حال حاضر از خانواده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم، درمان حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با بنیاد شهید است.

عباسپور افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار جانباز قطع عضو داریم که بیش از ۴۶۰ نفر از این عزیزان ۲ پا قطع هستند و جانبازان قطع عضو نیاز به درمان‌های تخصصی و خاصی دارند.

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: باید فعالیت‌ها به صورت مجدد آغاز شود و نظارت بر درمان جامعه هدف به صورت ویژه دنبال شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷ هزار پزشک در بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم که به صورت مستقیم در حال خدمات رسانی به جامعه هدف هستند و همچنین ۹ هزار مرکز درمانی تحت نظر داریم که روزانه حدود ۵۸ هزار نفر، ماهانه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و سالانه ۲۳ میلیون نفر به این مراکز درمانی سراسر کشور مراجعه می‌کنند.

عباسپور تاکید کرد: در کنار ما پزشکانی خدمت می‌کنند که سال‌هایی از زندگی خود را برای ایثارگران وقف کردند و امیدواریم خداوند ما را در راه خدمت به ایثارگران موفق بدارد، زیرا هدف ما کسب رضایت جامعه ایثارگری است.

همچنین در این مراسم تعدادی از پزشکان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و خاطرات خود پرداختند.