تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3756012
شناسه : 3756012
تاریخ :
رکوردشکنی شیائومی با درآمد سه‌ماهه ۱۲٫۴ میلیارد دلاری؛ اعلام درآمد واحد خودرو برای نخستین‌بار اقتصاد ایران: شیائومی برای اولین‌بار در گزارش مالی خود، درآمد واحد خودرو را اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شیائومی گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ را منتشر کرد و برای اولین‌بار سهم واحد خودرو از کل درآمدش را ۶٫۲ میلیارد یوان (۸۶۹٫۲ میلیون دلار) اعلام کرد. شیائومی برای اولین‌بار از سال ۲۰۲۱ و ورود به کسب‌وکار خودروهای برقی، آمار فروش این بخش را در گزارش مالی خود گنجانده است.

به‌گزارش رویترز و به‌نقل از LSEG، درآمد شیائومی در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژوئن (خرداد)، ۳۲ درصد افزایش یافت و به ۸۸٫۹ میلیارد یوان (۱۲٫۴ میلیارد دلار) رسید و از پیش‌بینی درآمد ۸۵٫۸ میلیارد یوانی (حدود ۱۲ میلیارد دلار) تحلیلگران پیشی گرفت.

شیائومی تحویل خودرو SU7 را از ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز کرد. چینی‌ها از همان ابتدا گفته بودند که قیمت‌گذاری SU7 نسبت‌به محصولات تسلا رقابتی خواهد بود و در نتیجه استقبال چشمگیری از اولین خودرو شیائومی صورت گرفت.

شیائومی در سه‌ماهه‌ی دوم، ۲۷٬۳۰۷ دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داد. لو ویبینگ، رئیس شیائومی اعلام کرد که «مطمئن» است که شرکتش به هدف خود برای تحویل ۱۲۰هزار خودرو برقی تا پایان سال جاری میلادی خواهد رسید.

از اوایل تابستان، شیائومی اقداماتی را برای اطمینان از تحویل ماهانه بیش‌از ۱۰هزار خودرو به خریداران اجرایی کرد. کسب‌وکار خودرو شیائومی کماکان با ضرر کار می‌کند و زیان ۱٫۸ میلیارد یوان و حاشیه‌ی سود ناخالص ۱۵٫۴ درصد را گزارش کرد.

مقالات مرتبط
  • شیائومی در یک فصل نزدیک‌به ۹۰۰ میلیون دلار سود کرد
  • با ۷۰ برند زیرمجموعه شیائومی آشنا شوید؛ از پوکو و ردمی تا امیزفیت [تماشا کنید]

ویبینگ می‌گوید که با افزایش تحویل خودروها، سودآوری کسب‌وکار خودرو شیائومی در گذشت زمان بهبود می‌یابد. از سوی دیگر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند از اواخر سال گذشته پس از یک دوره‌ رکود طولانی، در وضعیت بهتری قرار دارد.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، حجم عرضه‌ی جهانی گوشی شیائومی در سه‌ماهه‌ی دوم با افزایش ۲۴٫۷ درصدی به ۴۲٫۳ میلیون دستگاه رسید تا شیائومی ۱۴٫۸ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد. حجم عرضه‌ی گوشی‌های شیائومی در چین نیز ۱۶٫۵ درصد افزایش یافت.