تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3755957
شناسه : 3755957
تاریخ :
گزارش جدید رگولاتوری از سرویسی پایدار در وسعت کشوری اقتصاد ایران: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جریان انتشار گزارش‌های ادواری خود با رویکرد تحلیل و ارزیابی فعالان صنعت و بازیگران اکوسیستم ارتباطی کشور، جدیدترین گزارش خود مربوط به فصل پایانی ۱۴۰۲ را منتشر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ساختار این گزارش، جایگاه برندهای ارتباطی به تفکیک شاخص‌های عملکردی آنها لیست و طبقه‌بندی می‌شود؛ به عنوان مثال در بخش مربوط به گزارش ارائه خدمات حوزه سیار، شرکت همراه اول از منظر شاخص‌های غالب عملکردی در جایگاه پیشتاز فضای رقابتی قرار گرفته است.

 

رگولاتوری، همراه اول را با در اختیار داشتن 24814212 مشترک فعال «دائمی» از بین مجموع 80568339 مشترک فعال این اپراتور، آن را در جایگاه نخست قرار داده است.

 

علاوه بر این، عنوان برند همراه اول توانسته صدرنشینی خود در شاخص‌های عملکردی دیگری مانند «سهم بازار ارتباطی»، «سهم بازار مشترکان پهن‌باند»، «ضریب نفوذ» و «میزان پوشش شهر و روستا و جاده‌ها» نیز همچون گزارش‌های پیشین حفظ کند.

 

*ارزیابی سهم بازارهای اینترنتی و ارتباطی

 

سهم بازار ارتباطی اپراتور اول تلفن همراه کشور همچنان در بالاترین جایگاه و روی شاخص 53 درصد تا پایان زمستان 1402 بوده و سایر سهام نیز بین دو اپراتور دیگر ارتباطات سیار تقسیم شده است.

 

اما در بخش خدمات اینترنت، همراه اول سهم بازار کمی بیشتری داشته است و 54 درصد مشترکان پهن باند سیار، ترجیح داده‌اند از خدمات اینترنتی این اپراتور استفاده کنند.

 

شرکت ارتباطات سیار ایران با در اختیار داشتن بالاترین سهم بازار ارتباطی و اینترنتی، توانسته تا پایان سال 1402 شهرهای تحت پوشش خدمات ارتباطی خود را به 1423 در تکنولوژی 4G برساند و میزان پوشش جمعیتی کشور را به 97 درصد برساند.

 

*بالاترین میزان پوشش ارتباطی سیار در جاده، شهر و روستا

 

این اپراتور تا آن بازه زمانی توانسته بود بالاترین نرخ ایجاد خدمات ارتباطی بین شهری را فراهم آورد؛ به این شکل که 83 هزار کیلومتر پوشش جاده‌ای را با بیشترین میزان تعداد سایت‌های نسل نوین ارتباطی فراهم آورده بود.

 

همانطور که گفته شد بالاترین نرخ ایجاد مسیرهای ارتباطی در کشور با در اختیار داشتن بیشترین تعداد سایت‌های فیزیکی (52 درصد از کل سایت‌های 4G در کشور) توسط همراه اول انجام شده است.

 

*رکورد برقراری مکالمه و تبادل پیامک‌

 

این پشتوانه ارتباطی وسیع به دنبال خود بالاترین سهم بازار «برقراری مکالمه» و «تبادل پیامک» را برای همراه اول به ارمغان آورد به شکلی که 67 درصد از کل 82335484544 دقیقه مکالمه را مدیریت و راهبری کرده است.

 

به همین منوال، سهم بازار این اپراتور از بخش تبادل پیامک هم 85 درصد از کل 125788454951 پیامک تبادل شده در شبکه سیار بوده است.

 

*پرچمدار سرویس‌دهی پایدار در نسل‌های 3G و 4G

 

همراه اول که با در اختیار داشتن 60292577 مشترک اینترنت موبایل، بالاترین میزان سهم بازار این بخش (53.525 درصد) را نیز از آن خود در مقایسه با سایر اپراتورهای تلفن همراه کرده است، توانسته «بالاترین نرخ میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس اینترنت نسل‌های 3G و 4G» را کسب کند.

 

نرخ اتصال موفق سرویس اینترنت 3G همراه اول 99.43 درصد و سرویس 4G نیز 99.85 درصد بوده است.

 

این اپراتور همچنین در نهایت کمترین میزان قطعی سرویس داده در 3G را با نرخ 0.25 درصد به دست آورده است که نشان از پایداری این نسل ارتباطی در شبکه اپراتور اول تلفن همراه کشور دارد.

انتهای پیام/