تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3755953
شناسه : 3755953
تاریخ :
احتمال کناره گیری کندی از انتخابات و پیوستن به ترامپ اقتصاد ایران: رابرت اف کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در حال ارزیابی برای پایان دادن به کمپین انتخاباتی خود و پیوستن به دونالد ترامپ است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، معاون رابرت کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک مصاحبه آنلاین اعلام کرد که در حال ارزیابی برای پایان دادن به کمپین انتخاباتی خود و پیوستن به دونالد ترامپ است.

براساس این گزارش، نیکول شاناهان، معاون رابرت کندی اظهار کرد او و کندی، در اعلام حمایت از رای دهندگان احتمالی ترامپ و روشن کردن مسیر برای پیروزی کامالا هریس دموکرات و معاونش تیم والز در انتخابات 5 نوامبر، خطر کردند.

وی خاطرنشان کرد یا ما همین الان دور می شویم و به جمع نیروهای دونالد ترامپ می پیوندیم. اما او درباره زمان تصمیم گیری برای این کار، چیزی نگفت.

شاناهان با اشاره به تماس تلفنی لو رفته بین ترامپ و کندی در ماه جولای، افزود: ترامپ خواستار حمایت کندی بود و به سیاست های درمانی و بهداشتی آنها علاقمند بوده است و شکل گیری یک حزب متحد را ارزشمند می داند.

وی تصریح کرد که آنها هیچ گاه با هریس گفتگو نکرده‌اند.

این در حالی است که ترامپ روز گذشته در مصاحبه با سی ان ان اظهار کرد او مطمئنا درب دولت خود را به روی کندی باز خواهد کرد اگر رابرت تصمیم به پایان دادن به کمپین انتخاباتی خود و کناره گیری از ادامه رقابت ها و حمایت از او داشته باشد.

ترامپ خاطرنشان کرد من او را دوست دارم و به او احترام می گذارم. او مرد باهوشی است و من مدت زمانی طولانی است که او را می شناسم. من نمی دانستم که او به کناره گیری از رقابت ها فکر می کند اما اگر این کار را بکند، مطمئنا من او را خواهم پذیرفت.

در همین حال کندی روز گذشته در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مانند همیشه، من می خواهم با رهبران همه احزاب سیاسی برای دست یابی به اهدافی که در طول دوران 40 سال خدمتم و در این کمیین انتخاباتی داشته ام، گفتگو کنم.

رابرت اف کندی جونیور فعال و حقوقدان محیط زیست و کنشگر ضد واکسن، فرزند رابرت کندی سیاستمدار فقید آمریکایی و برادر زاده جان اف کندی، است که خانواده اش از کمپین او حمایت نکردند.

او ابتدا قصد داشت برای رقابت با جو بایدن در جبهه دموکرات ها وارد میدان شود اما سپس نظر خود را تغییر داد و تصمیم گرفت به عنوان نامزد مستقل وارد رقابت ها شود.

کندی 70 ساله با نبرد سختی که در بسیاری از ایالت ها، برای رقابت های ریاست جمهوری لازم است، روبرو شده اما ممکن است در جریان رقابت تنگاتنگ بین ترامپ و هریس آرای بسیاری را از بین ببرد تا تاثیر بزرگتری داشته باشد.

در آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس، میزان حمایت از کندی 4 درصد بوده است که این نشان دهنده فاصله بسیار زیاد وی با دیگر رقبا است.

در همین حال،  نتایج تازه ترین نظرسنجی شبکه ان بی سی از داده های مختلف حاکی از آن است که کامالا هریس با 49 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، با اختلاف  4 درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات ها پس از کناره گیری بایدن، توانسته نظر 81 درصد دموکرات ها را بدست آورد.

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

 

انتهای پیام/