تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3755939
شناسه : 3755939
تاریخ :
برگزاری نشست ادبی «پرواز خیال» در فرهنگسرای اخلاق اقتصاد ایران: نشست ادبی «پرواز خیال» با محوریت نقد و بررسی کتاب «اسب دریایی» نوشته اکرم سلیمانی ایرانشاهی پنجشنبه ۱ شهریور در فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی کتاب «اسب دریایی» در قالب برنامه «پرواز خیال» روز پنجشنبه اول شهریور با حضور نویسنده اکرم سلیمانی ایرانشاهی و اعضای کانون ادبی زنگ داستان و علاقمندان به داستان نویسی در فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود.

کتاب «اسب دریایی» به کنکاش ذهنی کودکان می‌پردازد و به دنیای نوجوانان نزدیک می‌شود و به واکاوی اندیشه آنان می‌پردازد. در این رمان نویسنده به سراغ معضلات جامعه می‌رود و دست روی مسئلۀ مهم طلاق می‌گذارد. بی‌شک جدایی والدین یکی از مهمترین مسائل پیش روی جوامع امروزی است.

بحث خانواده‌های «تک‌والد» واقعیتی است که نمی‌شود نادیده گرفت. مشکلات کودکان و نوجوانان خانواده‌های «تک‌سرپرست» و همچنین حل و فصل این معضلات، نگاه ریزبینانۀ خانم ایرانشاهی را به خود واداشته و رمانی درخور توجه را نگاشته است. این کتاب تنها به بیان معضلات این خانواده‌ها نمی‌پردازد؛ بلکه می‌کوشد مشکلات روحی، روانی کودکان و نوجوانان را با نگاهی خردمندانه بنگرد و فرزندان طلاق را میان معضلات خود رها نکند.

رمان «اسب دریایی» که یک رمان نوجوان است در چهل و هفت فصل کوتاه و ۲۱۷ صفحه توسط انتشارات بوی کاغذ در سال ۱۴۰۲ وارد بازار نشر شده است.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور طاهره امینی جزه کارشناس ادبی، خلیل نیک پور و مرضیه قلی زاده به عنوان منتقد همراه است.

این‌برنامه پنجشنبه اول شهریور از ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار برگزار می‌شود.