تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755917
شناسه : 3755917
تاریخ :
تامین آب و روشنایی در مرز باشماق/سهولت تردد زوار درکردستان اقتصاد ایران: سنندج_خدمات صنعت آب و برق در مرز باشماق با تامین آب سالم و روشنایی کافی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی انجام شده و این روزها تمامی امکانات برای سهولت تردد زوار در کردستان فراهم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: زائران اربعین سه سال است که از مرز باشماق نیز گذر می‌کنند و قدم به قدم معنویت و برکت را به استان کردستان روانه می‌دارند.

روزهاست که در این دیار کردنشین موکب‌ها برپا شده‌اند و هر کسی به گونه‌ای خدمتی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

از تشکل‌های مردمی گرفته تا ادارات و نهادهای فرهنگی، شرکت‌های خدمت رسان و بانک‌های کردستان همگی پای کارند تا روزهای خوشایندی از سفر اربعین حسینی برای زائران رهگذر از این دیار رقم بزنند.

۷۲ موکب در شهرهای استان کردستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برپا شده‌اند که در جای جای شهرهای استان مشغول خدمت رسانی هستند و حدود ۳۰ موکب نیز در مرز باشماق مهیای خدمت به زائران اربعین حسینی شده است.

از میان موکب‌ها موکب‌های صنعت آب و برق نیز برای خدمت رسانی به عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) در مرز باشماق فعال شده‌اند تا سهمی در این کنگره عظیم معنوی ادا کنند.

تأمین آب بهداشتی و برق پایدار در باشماق

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان و رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در کردستان اظهار کرد: سه سال است کردستان مظهر وحدت و همدلی است که با پیاده روی اربعین حسینی و تردد زوار از مرز باشماق مشهود است و صنعت آب و برق استان نیز براساس رسالت خود سعی کرده است تا با تأمین آب شرب سالم و بهداشتی و برق پایدار در مرز باشماق خدمات خود را به زائران اربعین حسینی ارائه دهد.

آرش آریانژاد خاطرنشان کرد: موکب اربعین حسینی به صورت شبانه روزی، آماده خدمت‌رسانی به زوار حسینی است، افزود: آب مورد نیاز تمامی موکب‌ها در مرز باشماق تأمین شده و مخزن آب شرب نیز در مرز باشماق تعبیه شده است.

تامین آب و روشنایی در مرز باشماق/سهولت تردد زوار درکردستان

وی توجه به زیرساخت‌های فاضلاب مرز باشماق و مستقر کردن اکیپ‌های آب و برق در ایام اربعین حسینی در مرز باشماق را از خدمات دیگر شورای هماهنگی وزارت نیرو در کردستان دانست و گفت: این شورا همواره در زمینه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی فعالیت دارد و در کنار ادارات و دستگاه‌های فرهنگی خدمت رسانی می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در کردستان عنوان کرد: تا پایان آئین معنوی اربعین حسینی خانواده بزرگ آب و برق کردستان آماده خدمت‌رسانی به زائرین گرامی است و در بحث تأمین آب شرب و بهداشت و روشنایی آماده هر گونه خدمت‌رسانی است.

استقرار موکب فرهنگی صنعت آب و برق در مرز باشماق

آریانژاد حفر چاه برای تأمین آب پایانه، اخذ مجوز و برپایی استقرار موکب فرهنگی صنعت آب و برق در مرز باشماق، ارائه خدمات پذیرایی به زائرین اربعین حسینی (ع)، فضاسازی محیطی و نصب بنر در مسیر ورودی و خروجی شهر مریوان و همچنین پایانه مرزی باشماق، احداث شبکه روشنایی و تقویت روشنایی محوطه پارکینگ‌های زائرین در مرز باشماق، احداث شبکه فشار متوسط هوایی جهت تأمین برق ترانس مواکب، تأمین و تقویت روشنایی مسیرهای منتهی به پایانه، احداث ۳ هزار و ۵۰۰ متر شبکه روشنایی برای پارکینگ‌های مرز باشماق را از دیگر اقدامات انجام شده در ایام اربعین حسینی برشمرد.

تامین آب و روشنایی در مرز باشماق/سهولت تردد زوار درکردستان

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در کردستان یادآور شد: بازرسی ورودی، تأمین روشنایی مواکب مستقر در پایانه، تأمین روشنایی مجموعه‌های حمام و سرویس بهداشتی، تأمین برق بانک‌ها و عابربانک‌های سیار، مخابرات، اپراتورهای تلفن همراه، بیمارستان، استقرار ژنراتور برق اضطراری در پایانه، استقرار اکیپ اتفاقات برق در پایانه مرزی، آب‌رسانی به مجموعه‌های حمام و سرویس بهداشتی سیار در پایانه مرز، استقرار مخازن ایستاده پلی‌اتیلن ذخیره آب بهداشتی، بروزرسانی پکیچ تصفیه خانه فاضلاب در پایانه، رفع نواقص و تعویض تأسیسات تأمین آب، تهیه و توزیع شیرآلات مراکز و اماکن خدمات دهنده به زائرین، اقدامات و هماهنگی‌های لازم در خصوص تهیه و بسته‌بندی آب معدنی در مرز، استقرار اکیپ‌های اتفاقات آب و برق در پایانه، تنها بخشی از خدمات و اقداماتی است که توسط صنعت آب و برق استان کردستان صورت گرفته است.

فرهنگسازی برای صرفه جویی از مصرف آب در مرز باشماق

آریانژاد همچنین به کار برپایی موکب اطلاع رسانی برای صرفه‌جویی در مصرف آب اشاره کرد و بیان کرد: امسال موکبی برای فرهنگسازی مصرف آب در مرز باشماق ایجاد شد تا به استمرار طرح داناب کمک کند و بتواند زمینه حفاظت از آب را توسط نوجوانان و جوانان زائر فراهم کند.

وی یادآور شد: طرح نجات آب اگر هر ساله به صورت مستمر برگزار شود فرهنگسازی حوزه آب و حفاظت از این مایه حیات را میان نوجوانان و به تبع آن خانواده‌ها افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در خصوص اقدامات شرکت آب و فاضلاب کردستان در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: ساماندهی فاضلاب و تأمین آب شرب پایدار در مرز باشماق از برکات اربعین حسینی است که در طول سه سال اخیر پیگیری و انجام شده است.

محمد فرهاد بیان کرد: با اقدامی جهادی و طی کمتر از ۳ ماه، پروژه تأمین آب شرب پایدار زائرین اربعین حسینی در مرز باشماق شهرستان مریوان استان کردستان اجرا شد و اکنون زائران اربعین حسینی از این طرح اجرا شده بهره مند هستند.

تامین آب و روشنایی در مرز باشماق/سهولت تردد زوار درکردستان

اجرای پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب کردستان در مسیر تردد زائران

وی عنوان کرد: برنامه ریزی شرکت آبفا برای افق بلند مدت ۱۴۲۵ است و سعی بر این است در نقاطی که مسیر تردد زائران اربعین حسینی است پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اضافه کرد: اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب، توزیع بطری‌های آب و انجام نمونه برداری آب با هدف تأمین آب شرب بهداشتی زائرین اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان نیز اجرا شده است.

فرهاد اعلام کرد: تاکنون ۴۳۵ مورد آزمایش کلرسنجی و کدورت سنجی از آب شرب توزیعی مرز باشماق انجام شده تا اطمینان خاطر از کیفیت آب ارائه شده به زائران حاصل شود.

وی با بیان اینکه به منظور آزمایشات آب به صورت روزانه آزمایشگاه سیار در مرز باشماق مستقر شده است، گفت: حفر چاه آب و احداث مخزن نیز از دیگر اقدامات انجام شده در مرز باشماق و در ایام اربعین حسینی است.

بی‌شک تمامی خدمات انجام شده گویای اتحاد و همدلی مسؤولان و مردمان این استان است تا بتوانند پیاده روی اربعین حسینی از مسیر مرز باشماق کردستان را برای زائران حسینی به یادماندنی کنند.

اقداماتی که هر کدام می‌تواند حامی سلامت، آرامش، تسهیل در سفر و تردد زائران اربعین حسینی از این استان باشد و برکات معنوی و مادی آن را به این استان بازگرداند.