تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3755909
شناسه : 3755909
تاریخ :
ناوهای جنگی آلمانی بعد از ۲۲ سال به تنگه تایوان می‌روند اقتصاد ایران: یک رسانه آلمانی در مطلبی نوشت که دو ناو جنگی آلمانی منتظر فرمان دولت برای عبور بحث برانگیز از تنگه تایوان بعد از ۲۲ سال هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه "برلینر سایتونگ" در مطلبی نوشت: برای بیش از 20 سال، جمهوری فدرال آلمان در مورد حقوق حاکمیتی مورد مناقشه در تنگه تایوان عقب نشینی کرده و دراین راستا دخالتی نکرده است. اکنون نیروی دریایی آلمان با تصمیمی - برای اولین بار از سال 2002 - برای ارسال دو کشتی جنگی خود از طریق تنگه بین سرزمین اصلی چین و جزیره فراساحلی تایوان، روبرو شده است.

البته خبرگزاری رویترز به نقل از دریاسالار اکسل شولز، فرمانده نیروی دریایی ارتش آلمان گزارش داد که این تصمیم هنوز اتخاذ نشده است. این مقام ارتش آلمان البته اشاره کرده که آب و هوا نیز در این امر نقش دارد.

از ماه می سال جاری، ناوچه «بادن-وورتمبرگ» و کشتی تدارکاتی "فرانکفورت آم ماین" به عنوان بخشی از رزمایش هند و اقیانوس آرام در سراسر جهان سفر می کنند.

این ناوچه ابتدا از روتا در اسپانیا، جایی که ناو سرویس دهی شده بود، به اقیانوس اطلس تا ساحل شرقی آمریکا به هالیفاکس و نیویورک و سپس از طریق کانال پاناما به اقیانوس آرام و از سن دیگو به هاوایی رفت، جایی که در آن نیروی دریایی ایالات متحده مانور چند ملیتی ریمپاک را رهبری کرد.

این دو کشتی به تازگی از طوفان عبورکرده اند و با سرعت متوسط ​​حدود 12 گره دریایی (21 کیلومتر در ساعت) به سمت توکیو در حرکتند، جایی که قرار است صبح روز سه شنبه به ترمینال کروز برسند.

سپس این کشتی ها می توانند در ماه سپتامبر از تنگه تایوان عبور کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. در این صورت، کشتی‌های نیروی دریایی آلمان برای اولین بار از سال 2002 این مسیر را دوباره طی خواهند کرد، که احتمالاً منجر به تنش‌های جدیدی با چین خواهد شد.

به این ترتیب نیروی دریایی آلمان در حال برنامه ریزی استقرار تاریخی کشتی های جنگی خود در تنگه تایوان است. این دو کشتی منتظر سفارش و دستور از برلین هستند. عبور و استقرار در این تنگه می تواند تنش ها با چین را افزایش دهد.

دو کشتی جنگی آلمانی منتظر دستورات برلین هستند تا به طور بالقوه اولین واحدهای نیروی دریایی آلمان باشند که از سال 2002 از تنگه مورد مناقشه تایوان عبور می کنند.

رویترز گزارش داد که این عملیات ممکن است حداکثر در ماه نوامبر انجام شود. دریا سالار شولز در این باره گفت: ما در اینجا برای حمایت از شرکا و دوستان خود پرچم های خود را نشان می دهیم. وی تاکید کرد: آلمان می خواهد نمونه ای برای حل مسالمت آمیز درگیری های منطقه ای و تضمین مسیرهای کشتیرانی آزاد باشد.

این کشتی ها، ناوچه بادن-وورتمبرگ و کشتی تدارکاتی فرانکفورت آم ماین همچنین در توکیو، کره جنوبی و فیلیپین نیز توقف دارند. پیش از استقرار احتمالی در تنگه تایوان، انتظار می رود که آنها در رزمایش هایی با دیگر کشورها از جمله فرانسه، اندونزی و ایالات متحده آمریکا شرکت کنند.

از سال 2021، آلمان به دلیل نگرانی از افزایش ادعاهای ارضی چین، حضور نظامی خود را در منطقه گسترش داده است. رویترز گزارش داد که انتظار می رود این کشتی در صورت عبور از طرف نیروی دریایی چین مورد نظارت دقیقی قرار گیرد.

"ISW" گزارش می دهد که از زمان انتخاب رئیس جمهور جدید تایوان، لای چینگ-ته، چین فعالیت های نظامی خود را در اطراف تایوان از جمله تمرینات در مقیاس بزرگ و نقض حریم هوایی را افزایش داده است.

در حالی که ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها، از جمله کانادا، کشتی‌های جنگی خود را در هفته‌های اخیر به این تنگه مورد مناقشه فرستاده‌اند، این اولین عبور نیروی دریایی آلمان از این تنگه از سال 2002 خواهد بود.

چین مدعی حاکمیت بر تایوان تحت حاکمیت دموکراتیک است و ادعای حاکمیت بر آبراهی با عرض تقریباً 180 کیلومتر (110 مایل) دارد که دو طرف را از هم جدا می کند و بخشی از دریای چین جنوبی است.

تایوان و ایالات متحده آمریکا معتقدند که تنگه تایوان یک آبراه بین المللی است.

طی چهار سال گذشته، ارتش پکن فعالیت های خود را در این تنگه افزایش داده است.

به این ترتیب آلمان، که هم چین و هم تایوان با صنعت عظیم تراشه‌هایشان شرکای تجاری کلیدی آن هستند، با افزایش نگرانی‌ها در مورد جاه‌طلبی‌های سرزمینی پکن، به عملیات دیگر کشورهای غربی در گسترش حضور نظامی خود در منطقه پیوسته است.

در سال 2021، یک کشتی جنگی آلمانی برای اولین بار پس از 20 سال از دریای چین جنوبی عبور کرد.

ماه گذشته نیروی هوایی آلمان هواپیماهای جنگنده خود را برای برگزاری اولین رزمایش مشترک خود به ژاپن اعزام کرد.

دریاسالار اکسل شولز، فرمانده نیروی دریایی ارتش آلمان همچنین در این باره گفت که در صورت عبور کشتی‌های جنگی تحت فرمانش از تنگه تایوان، هیچ تدابیر امنیتی خاصی را برنامه‌ریزی نکرده است. وی آن را یک "گذرگاه عادی" نامید، شبیه به سفر از طریق کانال انگلیسی یا دریای شمال.

با این حال، او فرض می کند که هر گذر از این تنگه از نزدیک تحت نظارت چین قرار می‌گیرد.

وی گفت: من از نیروی دریایی چین و احتمالاً گارد ساحلی یا شبه نظامیان دریایی انتظار دارم که ما را اسکورت کنند.

بنابراین گزارش، وزارت امور خارجه چین در پاسخ به پرسشی درباره عبور احتمالی ناوهای آلمانی گفته است: تایوان یک موضوع داخلی چین است و مساله کلیدی ثبات در این منطقه، مخالفت با استقلال تایوان است.

«مائو نینگ» سخنگوی این وزارتخانه گفته است: چین همیشه با تضعیف حاکمیت و امنیت سرزمینی چین تحت پوشش آزادی دریانوردی مخالف بوده است.

انتهای پیام/