تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755887
شناسه : 3755887
تاریخ :
حجم اقتصاد استان گلستان در سه سال اخیر ۱۶ درصد بزرگتر شده است اقتصاد ایران: گرگان- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان گفت: حجم اقتصاد استان گلستان در سه سال اخیر ۱۶ درصد بزرگتر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی نورانی ظهر چهارشنبه در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت از پرداخت ۷۹ درصدی مطالبات گندمکاران گلستان خبر داد و اظهار کرد: میانگین پرداخت مطالبات گندمکاران در کشور ۵۹ درصد است.

وی افزود: ارزش محصولات کشاورزی گلستان تا پایان شهریور ماه امسال به ۳۵.۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که افزایش بارش‌ها و مبارزه مطلوب با بیماری‌ها و آفات گیاهی در کسب این نتیجه مؤثر بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار طی سه سال گذشته به گلستان اختصاص پیدا کرد و صرف امور عمرانی شد، گفت: ۴۷ درصد از این اعتبار مربوط به یک سال اخیر است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و برق و حدود ۳.۸ هزار میلیارد تومان صرف عملیات عمرانی حوزه راه، ۲.۱ هزار میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان، ۱.۲ هزار میلیارد تومان برای توسعه مدارس، بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان در حوزه شهرک‌های صنعتی هزینه شده است.

نورانی با اشاره به اینکه حجم اقتصاد استان گلستان در سه سال اخیر، ۱۶ درصد بزرگ‌تر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات عمرانی در بیش از ۷۰۰ روستای گلستان در حال انجام است.