تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3755842
شناسه : 3755842
تاریخ :
کتاب مصور «من مزاحم نیستم» منتشر شد اقتصاد ایران: کتاب مصور «من مزاحم نیستم» با قلم کیارنگ علایی و تصویرسازی مینا احمدی توسط نشر آهنگ قلم منتشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب مصور «من مزاحم نیستم» به‌قلم کیارنگ علایی و تصویرسازی مینا احمدی به‌تازگی توسط نشر آهنگ قلم منتشر و راهی بازار نشر شده است.

کیارنگ علایی نویسنده کتاب، هدف از نگارش آن را کاهش آسیب رسانی به حیوانات بی‌پناه شهری از طریق فرهنگ‌سازی از سنین پایین عنوان کرده است.

«من مزاحم نیستم» که برای گروه سنی د و ه نگاشته شده در قالب ۸ داستان به موضوعاتی چون مسأله سگ‌های ولگرد، آسیب‌های جسمی حیوانات در خیابان‌ها، تصادفات و تلفات، سوء استفاده‌های تجاری از حیوانات، عقیم سازی، جداسازی بچه گربه‌ها از مادر، به سرپرستی گرفتن و مهرورزی به حیوانات می‌پردازد.

این‌کتاب به روایت‌هایی داستانی و گزارش‌هایی مستند از سرگذشت چند گربه بی‌پناه خیابانی می‌پردازد و نویسنده با تمرکز بر مهم‌ترین چالش‌ها و مسائل پیش روی حیوانات بی‌خانمان شهری، سعی در افزایش آگاهی عمومی نسبت به رفتار صحیح و عادلانه با حیوانات خیابانی دارد.

علایی در بخشی از مقدمه کتاب نوشته است:

بر این باورم که حیوانات ماده همواره برکتی پنهان از خداوند را همراه‌شان دارند، چرا که آن‌ها تقریباً در تمامی عمرشان - به جز شش، هفت ماه قبل از بلوغ - مشغول ایثار بدن خود برای توله‌ها هستند، بی آن‌که هیچ حمایتی از ساکنین زمین دریافت کنند. آن‌ها کنار خیابان به دنیا می‌آیند، کنار خیابان زایمان می‌کنند و کنار خیابان و روی آسفالت داغ می‌میرند. برخی از آن‌ها به دلایلی چون: گسترش شهرها، بلعیده شدن منابع طبیعی، حذف تدریجی طبیعت از داخل شهرها، افزایش بی رویه خودروها، نبود زیرساخت مناسب برای حفظ جان حیوانات در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و بی مبالاتی رانندگان به زیر اتومبیل می‌روند و کسی هم به دادشان نمی‌رسد. نبود قانون حمایتی از حیوانات شهری و نبود قانون مجازات برای رانندگان متخلف، آزاردهنده و ناعادلانه است. آن‌ها نه سندیکایی دارند، نه غم‌خواری. هر بار که گربه آسیب دیده‌ای را از کف خیابان امداد کرده‌ام، به این فکر کرده‌ام که تکثر و زادآوری زیاد آن‌ها در کوچه و خیابان، نباید به نزول ارزش جان آن‌ها بیانجامد. آن‌ها جان دارند و جان هدیه خداوند است، در دسترس‌ترین نشانه خداوند است. کمک به حیوانات آسیب‌دیده کاستن رنج جهان است و رنج، همواره رنج است.

این‌کتاب با ۷۲ صفحه، شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شده است.