تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755832
شناسه : 3755832
تاریخ :
فعالان مساجد استان یزد تجلیل شدند اقتصاد ایران: یزد- همزمان با روز جهانی مسجد، در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از روحانیون و فعالان مساجد یزد در مسجد مهدیه شاهدیه یزد تجلیل شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تقدیر از روحانیون و فعالان مساجد در مسجد مهدیه شاهدیه با اشاره به روایات اسلامی که بر لزوم اهمیت به قرآن کریم، مسجد به عنوان خانه خدا و اهل بیت(ع) تاکید دارد، اظهار کرد: نگاه ما به این سه مورد به عنوان سه اصل اساسی باید ویژه باشد و نباید از آنها غفلت کنیم.

وی از قرآن به عنوان روح اسلام و منشأ کلام الهی یاد کرد و گفت: وقتی نام خانه خدا می‌آید ذهن انسان ابتدا به سمت مکه و کعبه می رود اما مساجد خانه خدا در همه شهرها هستند.

ناصری تاکید کرد: توجه به مساجد و اکرام این مکان‌ها و استفاده از ظرفیت آنها، توجه به خداست بنابراین نباید از جایگاه مساجد غفلت شود.

امام جمعه یزد با اشاره به کارکردهای مسجد در دوره های مختلف عنوان کرد: مساجد در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، پایگاهی برای گردهمایی انقلابیون و پایگاه های مبارزات به شمار می رفتند.

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از کارکرد فرهنگی مساجد افزود: مسجد باید به پایگاهی برای انجام امور دینی، مذهبی، اجتماعی، خیرخواهانه و ... تبدیل شود.

ناصری تمام آنچه در عالم هستی خلق شود، عنوان کرد: این همه نعمت برای این خلق شده که انسان به مسیر کمال و تعالی برسد بنابراین انسان باید از تمامی نعمات الهی و ظرفیت ها برای رسیدن به کمال استفاده کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه انسان برای رسیدن به تعالی باید هدف زندگی را درک کند، افزود: هدف زندگی در قرآن، خانه خدا و ائمه اطهار(ع) خلاصه شده است.

در این مراسم از فعالان مساجد و روحانیون فعال یزد در مساجد تجلیل شد.