تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3755822
شناسه : 3755822
تاریخ :
ابتکار هیأت رئیسه مجلس دراخذ رأی اعتماد/پزشکیان در حلقه نمایندگان اقتصاد ایران: آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای رأی‌گیری درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم با حاشیه‌هایی همراه بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مذاکرات مجلس شورای اسلامی برای بررسی و رأی‌گیری درباره وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم از دقایقی قبل و در نوبت عصر آغاز شد.

نمایندگان مجلس با پشت سر گذاشتن ۵ روز کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی را بررسی و برنامه‌های آن‌ها را مرور کردند.

با آغاز جلسه نوبت عصر امروز مجلس، مسعود پزشکیان رئیس جمهور در جلسه علنی حاضر شد تا آخرین دفاعیات خود را از وزرای پیشنهادی انجام دهد.

در اثنای حضور پزشکیان در مجلس بسیاری از نمایندگان به دور وی حلقه زده و رئیس مجلس نیز به وی خیر مقدم گفت.

همچنین در جریان برگزاری این جلسه تمامی وزرای پیشنهادی در صحن علنی حاضر شده و رأی اعتماد برای هر کدام از آنها به ترتیب حروف الفبا تا دقایقی دیگر انجام خواهد شد.

با این حال پزشکیان پس از حضور در صحن علنی مجلس، پشت جایگاه ناطقان مجلس قرار گرفت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

همچنین ۱۹ کرسی برای جمع آوری و شمارش آرا وزرای پیشنهادی در صحن مجلس شورای اسلامی تعبیه شده تا افراد و نماینده‌ای به غیر از افرادی که هیأت رئیسه برای شمارش آرا آنها را فرامی‌خوانند، وارد محدوده پیش بینی شده نشوند.

پزشکیان در جریان دفاع از وزرای پیشنهادی درباره بسیاری از وزرا مواردی را مطرح کرد که بیان اظهارات وی موجب تشویق نمایندگان و حتی خنده حضار شد.

رئیس جمهور در جریان دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مجلس و اینکه رئیس جمهور چه نظری درباره وی دارد، گفت: «وزیر ارشاد که نمی‌آمد، آقا دستور داد که آمد. بنده با ایشان صحبت کردم، اما گفت نه نه نه. رفتم خدمت آقا گفتم این لیست هست. گفتم آن نیامد، همان جا تلفن را گرفت گفت پاشو بیا!»

رئیس جمهور همچنین در ادامه صراحت لهجه خود در بیان موضوعات، گفت: «می‌خواهم بگویم هماهنگ شدیم، آمدیم اینجا. خانم صادق مالواجرد را اصلاً خود آقا گفتند بیاید. چرا من را وادار می‌کنید چیزهایی که نباید را بگویم. همه عزیزان را با هماهنگی و تفاهم آوردیم اینجا. آقای اتابک، لیستی درست کردند آوردند. صحبت کردیم. دیدیم ایشان هم در بنیاد مستضعفان و هم در اقتصاد بوده است.»

پزشکیان همچنین در رابطه با وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی در صحن مجلس، گفت: وی را بسیاری از وزرای بهداشت ۴۰ سال اخیر کشور تأیید کرده‌اند.

همچنین رئیس‌جمهور در این جلسه عنوان کرد که مواردی را که قبول نداشته باشد، به هیچ وجه به زبان نمی‌آورد که این مسئله هم باعث تشویق نمایندگان نسبت به رفتار وی شد.

همچنین پزشکیان در رابطه با معرفی عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه در هیئت دولت تاکید داشت که رهبر انقلاب پیش از معرفی افراد کابینه وی را تأیید کردند که طرح این مسأله در مجلس نیز مجدداً تشویق حضار را در پی داشت.