تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755805
شناسه : 3755805
تاریخ :
هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد اقتصاد ایران: یاسوج_ رییس مرکز پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ولی بهره مند در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: از بعد از ظهر تا اوایل شب چهارشنبه شروع ناپایداری‌هایی را در استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه زمان پایان مخاطره اواخر وقت پنج شنبه است، تصریح کرد: نوع مخاطره رگبار باران رعد و برق وزش باد شدید موقت بارش تگرگ در برخی نقاط گردوخاک خواهد بود.

بهره مند اثر مخاطره را طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی دانست.

وی بر پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از اسکان و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت گردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان تاکید کرد.