تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755803
شناسه : 3755803
تاریخ :
مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) گامی برای رونق تولید اقتصاد ایران: بیرجند-دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا (ع) گفت: دوره های مهارت آموزی به صورت متمرکز برای نیروهای وظیفه برای رونق تولید و اشتغالزایی برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی بخشی ظهر چهارشنبه در حاشیه آزمون مهارتی کارکنان وظیفه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرحله ارزیابی خبرگی مهارتی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز با حضور ۶۳ سرباز در مرکز فنی و حرفه‌ای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات پیش مرحله استانی است.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: نیروهای وظیفه سپاه انصارالرضا (ع) در قالب ۹ رشته دیجیتال، سرویس کار خودرو، مکانیک خودرو، برق ساختمان، عکاسی دیجیتال، آشپزی و نانوایی سنتی و … در مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند و یک رشته در مرکز برق فنی و حرفه‌ای بیرجند به رقابت پرداختند.

بخشی با تأکید بر اینکه ۳ نفر برتر از هر رشته به مرحله استانی این مسابقات معرفی شده و از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: هر ساله دوره‌های مهارت آموزی ویژه نیروهای وظیفه به همت قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان نیروهای وظیفه نیروهای مسلح، برگزار می‌شود.

حرفه آموزی برای ورود به بازار کار

وی افزود: پس از پایان دوره و خدمت سربازی، بر اساس حرفه‌ای که آموخته شد به آنان تسهیلات برای ورود به بازار کار در راستای حرفه و توانمندی ایجاد شده اعطا می‌شود.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا (ع) استان ادامه داد: این دوره‌ها از بین سربازان ماهر در سطح نیروهای مسلح با همکاری و مشارکت مراکز فنی و حرفه‌ای و مجموعه نیروهای مسلح خراسان جنوبی برای اشتغال بعد از خدمت برگزار می‌شود.

بخشی با بیان اینکه طرح مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده، گفت: سالیانه حدود هزار و ۲۰۰ سرباز در سپاه مهارت‌های اشتغالزایی را فرا می‌گیرند و از این تعداد نزدیک به ۳۰۰ نفر تسهیلات بر اساس بند ۳ تبصره ۱۸ دولت تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کرده و با ایجاد اشتغال پایدار به بازار کار وارد می‌شوند.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: سربازان جامعه هدف عظیمی از نیروهای مسلح هستند که این طرح مهارت‌آموزی با هدف ورود نیروی کار به چرخه تولید کشور هر ساله در مجموعه نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

گامی برای رونق تولید و اشتغال

وی ادامه داد: این دوره‌ها به صورت متمرکز برای نیروهای وظیفه برای رونق تولید و اشتغالزایی برگزار می‌شود و سرباز پس از معرفی به یگان بر اساس علاقه شخصی در رشته‌های مهارت آموزی شرکت می‌کند.

بخشی مطرح کرد: طول دوره‌ها بر اساس حرفه‌های انتخابی و دوره متفاوت است و بر اساس دستورالعمل فنی و حرفه‌ای باید ساعت تعیین شده دوره را سپری کنند تا مدرک دریافت کنند و وارد بازار کار شوند و امروز مسابقات این دوره مهارت‌آموزی از بین برگزیدگان هر دوره در بیرجند برگزار شد.