تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755801
شناسه : 3755801
تاریخ :
پارکینگ و راه دسترسی مناسب برای غار «یافته» احداث می‌شود اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، گفت: در راستای توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد، راه دسترسی و پارکینگ خودرو برای غار «یافته» ساماندهی و ساخته می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن‌پور در جریان بازدید بازرس کل لرستان از غار تاریخی «یافته»، اظهار داشت: موضوع تداخل منابع طبیعی و راه دسترسی به غار «یافته» مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد تا زمین موردنیاز از محل منابع ملی برای ایجاد راه دسترسی و پارکینگ غار «یافته»، به اداره کل میراث‌فرهنگی استان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اهمیت غار باستانی «یافته»، افزود: این غار به‌عنوان یکی از غارهای هفت‌گانه در پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار است و ایجاد راه دسترسی و پارکینگ برای گردشگران، علاوه بر توسعه گردشگری در منطقه، می‌تواند در رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد تأثیرگذار باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، ضمن تقدیر از مدیریت ارشد استان و بازرس کل لرستان در خصوص دستور ویژه برای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد، اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد پای‌کار بوده و باید قبل از حضور ارزیابان یونسکو این مشکلات و موانع رفع شود.