تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755780
شناسه : 3755780
تاریخ :
مرکز فرهنگی چابکسر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به فعالت ۳۱ مرکز فرهنگی هنری در استان گفت: مرکز فرهنگی چابکسر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اقدامات و برنامه‌های کانون پرورش فکری گیلان اظهار کرد: مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری خانه امن جامعه و مورد استقبال خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری گیلان دارای ۳۱ مرکز فرهنگی هنری فعال است، افزود: پروژه ساخت مرکز فرهنگی چابکسر نیز که سال‌ها راکد بود با پیگیری‌های انجام‌شده اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میر عظیمی با تاکید بر اینکه سی و دومین مرکز فرهنگی هنری کانون استان ۲ هفته دیگر در خمام به بهره‌برداری می‌رسد که ساخت آن ۱۵ سال به طول انجامید، گفت: سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش نیز در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید که از مسؤولان این شهرستان به جهت کمک قدردانی داریم.

وی در ادامه با تشریح اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در شاداب سازی مراکز و سایر حوزه‌ها اظهار کرد: مراکز فرهنگی و هنری کانون میانگین بین ۱۲ تا ۱۵ هزار جلد کتاب تجهیز هستند.

وی به اعزام کاروان زیارتی به پیاده‌روی اربعین و تولید دست‌سازه برای کودکان اربعین توسط نوجوانان گیلانی اشاره کرد و ادامه داد: طرح سفیران فرهنگی اربعین نیز دومین سال متوالی با استقبال کودکان و نوجوانان استان اجرا شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از تأسیس باشگاه خبرنگاران کانون در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به عدم انعکاس بسیاری از فعالیت‌ها در حوزه کودکان و نوجوانان و ضعف‌های این بخش، افتتاح باشگاه خبرنگاران کانون در اولویت قرار گرفت و در این راستا دوره‌های آموزشی خبرنگاری برای کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

وی با اشاره به انتخاب کانونِ استان به عنوان مسؤول کمیته کودکان و نوجوانان کنگره هشت هزار شهید استان گیلان گفت: در حال حاضر بازنویسی ۱۵ جلد کتاب از زندگینامه شهدای استان گیلان در حال انجام است.

میرعظیمی به برنامه‌های آموزشی کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوان در حوزه‌هایی اعم از محیط زیست بویژه تالاب اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری با سازمان‌هایی از جمله محیط زیست برای ارائه آموزش‌ها در حوزه پسماند و تالاب، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مرکز خدمات حوزه علمیه تفاهمنامه دارد و در تعدادی از مراکز کانون خانه محیط زیست نیز دایر شده است.