تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3755754
شناسه : 3755754
تاریخ :
کشاورز جهادگر در خدمت عمران و آبادی روستاها اقتصاد ایران: سخنان مقام معظم رهبری را در رابطه با گروه‌های جهادی شنیده بود. همان موجب شد تصمیم بگیرد مسیری را برای نقش‌آفرینی در عرصه خدمت باز کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ سخنان مقام معظم رهبری را در رابطه با گروه‌های جهادی شنیده بود. همان موجب شد تصمیم بگیرد مسیری را برای نقش‌آفرینی در عرصه خدمت باز کند.

نبی الله امیری متولد سال ۱۳۵۷ کارمند اداره آب و فاضلاب و مسؤول گروه جهادی سرداران شهید شهرستان ایجرود استان زنجان است. فعالیت این گروه از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و ثبت آن در سال ۱۳۹۷ صورت گرفته است.

آن‌ها کار را با پانزده نفر شروع کردند که بیشتر آن‌ها کشاورز بودند. کشاورزان این توانایی را دارند که هر کاری را بتوانند انجام دهند و مهارت‌های مختلفی را از خود بروز دهند. همین مساله باعث می‌شود فعالیت‌های عمرانی آن‌ها متنوع و گسترده باشد. در ابتدای کار برای سم‌پاشی مزارع کشاورزی اقدام کردند که مورد استقبال روستاییان قرار گرفت. سپس به آن‌ها پیشنهاد ساخت یک غسال‌خانه را دادند و همینطور مرحله به مرحله این کار را با لذت پیش بردند.

این گروه تاکنون پانزده‌خانه را مرمت کرده و چهار واحد جدید هم احداث کرده است. آن‌ها همچنین نزدیک به بیست چشمه حمام و چهار غسال‌خانه در روستاها ساخته‌اند، برای مساجد سرویس بهداشتی بنا کرده و مسجد نیمه کاره را به اتمام رسانده‌اند. این شهرستان هفتاد و چهار روستا دارد که همه آن‌ها تحت پوشش قرار گرفته‌اند. یکی از اقدامات آن‌ها حضور در بحران‌های کشوری بوده است مثلاً برای زلزله‌زدگان سرپل ذهاب تیم عمرانی اعزام کردند.

در طی این سال‌ها صد و پنجاه اردوی جهادی برگزار کرده‌اند که منابع مالی آن از طرف مردم و خیرین تأمین شده است. برای تصمیم سازی و مشورت به طور ماهیانه جلسات داخلی برگزار می‌کنند و تقسیم کار بین اعضا صورت می‌پذیرد. علاوه بر این رابطه خوبی با نهادها و ارگان‌ها دارند. مثلاً کمیته امداد کسانی را که به کمک نیاز دارند به خیریه معرفی می‌کنند، که مثلاً فلان مددجو نیاز به ساخت حمام و سرویس بهداشتی دارد. شیوه کار این‌گونه است که وقتی به روستایی برای کار می‌روند اگر ده نفر نیرو داشته باشند ده نفر دیگر هم از مردم پای کار می‌آیند و کمک می‌کنند.