تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3755707
شناسه : 3755707
تاریخ :
نمایشگاه نانو به صادرات محصول دانش بنیان‌ها کمک می‌کند اقتصاد ایران: مدیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو، هدف اصلی نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۳ را کمک به شرکت‌ها برای صادرات محصول و ورود به بستر بین‌المللی می‌داند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، محمود شکیب اظهار کرد: ما از طریق برپایی نمایشگاه سعی می‌کنیم که فناوری نانو را بیشتر به صنعت نزدیک کنیم و همچنین به شرکت‌ها کمک کنیم تا با بازارهای واقعی بالفعل و بالقوه‌ای که وجود دارد بیشتر روبرو شوند.

وی افزود: خیلی از شرکت‌های نانویی که در حال حاضر محصول تولید می‌کنند و فعالیت کسب و کارانه دارند، می‌توانند محصول خود را در بازار داخل کشور عرضه کرده و به فروش برسانند. نمایشگاه نانو برای کمک به این شرکت‌ها به منظور ورود به بازارهای خارجی برنامه‌هایی دارد.

مدیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌نانو ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین هیئت‌های تجاری خارجی که به نمایشگاه دعوت شده‌اند، هدف اصلی ما این است که بتوانیم شرکت‌ها را برای ورود به بازارهای بین‌المللی و صادرات ترغیب کنیم تا ان شاء الله بتوانند با کمک این نمایشگاه به بازارهای بین‌المللی وارد شوند.

شکیب ضمن اشاره به اینکه علاوه بر دعوت از هیئت‌های خارجی، نشست‌های B۲B نیز برای نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: رویدادهای بهم‌رسانی یا B۲B برای شرکت‌های فناور نانویی و همچنین شرکت‌های حوزه میکرو در نمایشگاه امسال برگزار می‌شود تا شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های بزرگ صنعتی نشست داشته باشند و تقاضاهای آن‌ها را بشنوند. این شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند فناوری‌هایی را که توسعه داده‌اند به شرکت‌های بزرگ عرضه کنند تا فرصت‌هایی برای عقد تفاهم‌نامه برای گسترش همکاری در این زمینه به وجود آید.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران نانو ۱۴۰۳ در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه سال جاری در سالن‌های ۵ (ملل) و ۴۴ (خلیج فارس) برگزار می‌شود. این نمایشگاه با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو به‌ منظور افزایش حجم بازار و تعداد شرکت‌های نوآور و صادرات محصولات نوآورانه در حوزه‌های صنعتی مختلف برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه جدیدترین محصولات، خدمات و راهکارهای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های پیشرو ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته خواهد شد. از ابتدای مرداد ماه، سایت نمایشگاه به آدرس https://nanoexhibition.ir باز شده و امکان ثبت‌نام برای شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه وجود دارد.

بخش جانمایی آنلاین غرفه‌ها نیز از ۵ شهریور ماه برای شرکت‌ها باز می‎‌شود. تمام شرکت‌های دارای گواهی نانومقیاس می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند. همچنین آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های بازرگانی نیز امکان ثبت‌نام در نمایشگاه را دارند.