تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3755700
شناسه : 3755700
تاریخ :
گنجینه ۱۲۰۰ساله‌ای که دانشجوی ۲۲ساله کشف کرد اقتصاد ایران: یک دانشجوی ۲۲ سالۀ باستان‌شناسی درست در شمال آرهوس دانمارک، گنجینه‌ای شامل هفت حلقه بازوی نقره‌ای را کشف کرده که مربوط به عصر وایکینگ‌ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرادید: گوستاو برانسگارد این گنجینه را اوایل سال جاری حین فلزیابی در زمینی نزدیکی اِلستِد پیدا کرد، جایی که در آن آثاری از سکونتگاه وایکینگ‌ها در گذشته کشف شده بود. او ابتدا یک النگوی نقره‌ای پیدا کرد، سپس به محل بازگشت و شش النگوی پیدا کرد. کارشناسان قدمت حلقه‌های بازو را حدود سال ۸۰۰ پس از میلاد، مصادف با سپیده‌دم عصر وایکینگ‌ها (۷۹۳-۱۰۶۶ پس از میلاد) می‌دانند.

وزن این گروه دستبندها در مجموع حدود یک پوند است و از دستبندهایی مانند اینها به عنوان ارز و برای تجارت استفاده می‌شد. بیشتر آن‌ها احتمالاً در دانمارک یا دست‌کم در جنوب اسکاندیناوی ساخته شده‌اند.

گنجینه 1200ساله‌ای که دانشجوی 22ساله کشف کرد

یک حلقه‌ی مارپیچی از نوعی است که در اصل از روسیه یا اوکراین آمده که از آن زمان در شمال اروپا تقلید شده است. سه حلقه نواری شکل و مهرشده از نوع اسکاندیناوی جنوبی هستند که الهام‌بخش النگو در ایرلند شدند، جایی که بسیار رایج شدند. سه النگوی صاف کمیاب هستند، اما در کشورهای اسکاندیناوی و انگلستان شناخته‌شده هستند.

گنجینه‌ی یافت‌شده در مزرعه اِلستِد یک کشف فوق‌العاده جالب از عصر وایکینگ‌هاست که آرهوس را به روسیه و اوکراین در شرق و جزایر بریتانیا در غرب متصل می‌کند. به این ترتیب، این یافته تأییدیست بر اینکه آرهوس قطب جهان وایکینگ‌ها بوده که تمام مسیر را از اقیانوس اطلس شمالی تا آسیا طی کرده است.

در شهرلوازم‌خانگی بدون ضامن هرچی خواستی بخر! با تضمین کف قیمت

گنجینه 1200ساله‌ای که دانشجوی 22ساله کشف کرد

اشیاء باستانی از جمله سکه‌ها که ارزش تاریخی دارند یا از فلزات گرانبها ساخته شده‌اند، به لحاظ قانونی دارایی دولت دانمارک هستند. طبق قانون، هر کسی که چنین اشیائی را پیدا کند باید آن‌ها را به مقامات گزارش دهد و فوراً آن‌ها را به موزه ملی واگذار کند. در عوض، موزه مبلغی را بر اساس ارزش، کمیاب بودن و اهمیت شئ به یابنده پرداخت می‌کند.

حلقه‌های بازوی نقره در حال حاضر در موزه موسگارد به نمایش گذاشته شدند و پس از پایان نمایشگاه به موزه ملی تحویل داده خواهند شد.