تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755699
شناسه : 3755699
تاریخ :
باید از ظرفیت مساجد تاریخی در توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد اقتصاد ایران: تربت حیدریه- امام جمعه تربت حیدریه گفت: باید از ظرفیت مساجد تاریخی در توسعه صنعت گردشگری شهرستان بهره برد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد معلمی ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز مرمت مساجد تاریخی شهر تربت حیدریه با اشاره به روز مساجد در جمع هیأت امنای مسجد تاریخی جوادالائمه شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: مساجد تاریخی شاخص‌ترین بناهای هر شهر و روستا از گذشته‌های دور تاکنون بوده و تعدد این مساجد نشان از سابقه دین‌داری و هویت دینی، ملی و تاریخی این منطقه است.

امام جمعه تربت حیدریه ادامه داد: باید از ظرفیت مساجد تاریخی در توسعه صنعت گردشگری شهرستان بهره برد.

وی تصریح کرد: اگر زیر ساخت‌های مناسبی برای پذیرایی این مساجد از گردشگران مذهبی فراهم باشد هم به لحاظ توسعه فرهنگی و هم به لحاظ رونق اقتصادی برای منطقه اهمیت زیادی خواهد داشت.

معلمی تصریح کرد: با توجه به سابقه دینی و مذهبی شهرستان به‌ویژه وجود علما و مفاخر متعدد و تأثیرگذار در انقلاب، باید برای معرفی این داشته‌های فرهنگی به مسافران و گردشگران در محل این مساجد برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

امام جمعه تربت حیدریه با تاکید بر اینکه برخی از مساجد تاریخی شهرستان نیاز به مرمت فوری و اضطراری دارند، اظهار کرد: در صورت مرمت و احیای اصولی این مساجد مردم به‌دلیل معماری سنتی آنها رغبت بیشتری به حضور در این گونه مساجد دارند.

وی ضمن انتقاد از تخریب مسجد تاریخی شیخ یوسفعلی تربت حیدریه در سالیان گذشته، از مشارکت خیران برای مرمت و ساماندهی مسجد تاریخی عماد تشکر کرد.

۹ مسجد تاریخی در تربت حیدریه

هم‌چنین علی محمدی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه در این جلسه گفت: در شهرستان تربت حیدریه ۹ مسجد تاریخی وجود دارد که احیا و مرمت این آثار تاریخی مذهبی در اولویت این اداره قرار دارد.