تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755691
شناسه : 3755691
تاریخ :
بازگشت جمجمه ۹ هزارساله مرد دلفانی به موزه‌های لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازگشت جمجمه ۹ هزارساله مرد دلفانی پس از ۸۰ سال به موزه‌های لرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: به دستور وزیر میراث‌فرهنگی، همکاری مدیرکل امور موزه‌های وزارتخانه میراث و رئیس‌کل موزه ملی ایران باستان، تعداد ۷۸ قطعه از اشیای پیش از تاریخی لرستان برای نمایش در موزه پیش از تاریخی قلعه فلک‌الافلاک لرستان، ارسال و تحویل شد.

وی اضافه کرد: در بین این اشیا یک جمجمه انسانی مربوط به تپه «عبدالحسین» دلفان با قدمت ۹ هزار سال مربوط به دوره نوسنگی و اشیا سنگی پناهگاه‌های «هومیان» و «میرملاس» کوهدشت و غارهای «یافته»، «قمری» و «کنجی» وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، افزود: این اشیا توسط هیئت‌های باستان‌شناسی خارجی در دهه ۶۰ میلادی مورد کاوش قرار گرفته بود که بازگشت اشیا، به دلیل حضور ارزیاب یونسکو در شهریور امسال و به‌عنوان بخشی از پیوست فرهنگی پرونده غارهای پیش از تاریخ دره خرم‌آباد است.

حسن‌پور، گفت: در میان اشیا ارسالی، نمونه‌های جانوری پیش از تاریخ نیز وجود دارد که به‌زودی و قبل از حضور ارزیاب در موزه پیش از تاریخ قلعه فلک‌الافلاک به نمایش در خواهد آمد.