تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755678
شناسه : 3755678
تاریخ :
استقرار ۱۱۴ موکب قرآنی در طریق الحسین (ع) کشور عراق اقتصاد ایران: قم- دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: از حدود ۱۰ سال گذشته فعالیت‌های قرآنی در مسیر اربعین آغاز شده و امسال نیز به صورت ویژه‌تر ۱۱۴ موکب خدمات قرآنی را ارائه می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی ظهر چهارشنبه با حضور در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در دیدار با هادی محمودنژاد مدیر این موکب به تشریح فعالیت‌های قرآنی طریق الحسین علیه السلام پرداخت و اظهار کرد: در سال‌های قبل یک رزقی نصیب خادمان قرآن شد و آن تقویت فعالیت‌های قرآنی مسیر مشایه طریق الحسین علیه السلام بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: این کار هر سال با یک تنوع و ابتکار خاصی به انجام می‌رسید که شامل اعزام قاریان ملی و بین المللی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در این مسیر بود.

حجت الاسلام حسینی ابراز کرد: حدود ۱۰ سال است که فعالیت‌های قرآنی در مسیر اربعین آغاز شده و علاوه بر برپایی موکب‌های قرآنی که وجود داشته امسال به صورت ویژه‌تر ۱۱۴ موکب قرآنی که خدمات قرآنی مختلف از جمله تصحیح قرائت نماز، ختم قرآن و اجرای پویش «فجر عاشقی» که شامل قرائت سوره فجر سوره امام حسین علیه السلام است را ارائه می‌دهند.

وی گفت: با وجود پویش‌ها و قرعه کشی‌هایی که انجام می‌شود امسال یک اتفاقی اضافه شد و آن راه اندازی ۱۳۱۴ موکب تک نفره تحت عنوان «سفیر آیه ها» در این مسیر بود که با یک کیف و کوله مختصری که یک قرآن ۳۰۰ پاره‌ای داخلش هست در هر جایی که مناسب باشد این اوراق قرآنی بین زوار توزیع می‌شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خاطرنشان کرد: این حرکت قرآنی و انجام ختم‌های قرآن به نیت آزادی قدس شریف بوده تا به زودی شاهد نابودی رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی باشیم.