تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755621
شناسه : 3755621
تاریخ :
زنجان استان برتر در احیای واحدهای راکد تولیدی است اقتصاد ایران: زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: زنجان در احیای واحدهای راکد تولیدی جزو استان‌های برتر به شمار می‌رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری و برنامه‌ریزی استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه زنجان توانسته است در زمینه احیای واحدهای راکد تولیدی، عنوان نخست را در سطح کشور از آن خود کند، افزود: در همین راستا امسال ۱۱۰ واحد تولیدی غیرتملک شبکه بانکی از جمله واحدهای صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی به چرخه اقتصادی بازگشته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی استان در حوزه سرمایه‌گذاری، این است که این سیاست‌ها منجر به ارتقای بهره‌وری واحدهای تولیدی شود، اظهار کرد: استان همواره در تلاش بوده تا به واسطه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، بتواند واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال را در زمینه ارتقای بهره‌وری در اولویت قرار دهد که از این حیث زنجان جزو استان‌های موفق در کشور بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه تا ابتدای امسال و با تمهیدات اتخاذ شده توانستیم ۱۹ واحد تولیدی را که جزو ۳۰ واحد شناسایی شده تحت تملک شبکه بانکی استان بود را احیا کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تداوم این روند بتوانیم ۱۱ واحد تولیدی را نیز تا پایان سال‌جاری به چرخه تولید بازگردانیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه واحدهای تولید فعال در استان سهم عمده‌ای از اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند، از این رو احیای واحدهای راکد و غیرفعال تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان از این حیث توانست به عنوان استان برتر ثبت شود.