تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3755616
شناسه : 3755616
تاریخ :
سوپراسپرت لوکس بی‌وای‌دی Yangwang U9 پس‌از ۶ماه تست در نوربرگ‌رینگ، آماده عرضه است اقتصاد ایران: ابرخودرو ۱۲۸۰ اسب بخاری BYD پس از گذراندن تست‌های سنگین در پیست معروف نوربرگ‌رینگ، آماده‌ی عرضه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

Yangwang،برند لوکس BYD، آماده است تا اولین قدم را در دنیای ابرخودروها بردارد. خودرو U9 پس از ۶ ماه تست‌های مختلف و سنگین در پیست چالش‌برانگیز نوربرگ‌رینگ، آماده‌ی عرضه می‌شود.

تیم توسعه‌ی یانگ‌وانگ، عملکرد U9 را طی تست‌های مختلف در نوربرگ‌رینگ بهینه کرد و قابلیت‌های مانور خودرو را در بیش از ۳۰ بخش مهم مسیر افزایش داد. تقریباً ۱۵۰ جنبه‌ی فنی خودرو با دقت آزمایش شد تا اطمینان حاصل شود که U9 می‌تواند با توانایی کامل، مسیر پیست را طی کند.

نمای جلو خودرو بی‌وای‌دی Yangwang U9
BYD

اولین نمونه‌های نهایی ابرخودرو U9 هفته‌ی گذشته از خط تولید خارج شد. خط تولید U9 با تمرکز‌ بر استانداردهای مورد نیاز برای خودرویی با چنین عملکرد بالایی ایجاد شد و خط مونتاژ بدنه و مونتاژ نهایی به‌صورت پیشرفته کنترل می‌شود.

شاسی مونوکوک فیبرکربنی U9 در فضایی اختصاصی داخل کارخانه تولید می‌شود که استانداردهای کنترل رطوبت و دما در سطح پزشکی را برای اطمینان از دقت در ساخت شاسی و اجزای پیچیده‌ی فیبر کربنی برآورده می‌کند.

خودروی الکتریکی YangWang U9 از برند BYD نمای پشتی خودرو
BYD

BYD می‌گوید برای اطمینان از اینکه U9 بالاترین استانداردهای کیفی را داشته باشد، تولیدش مطابق با پروتکل‌های دقیق مهندسی هوافضا انجام می‌شود و در هر مرحله، بازرسی‌های دقیقی صورت می‌گیرد. با افزایش ظرفیت تولید، اولین نمونه‌‌های U9 اوایل شهریور به‌دست مشتریان خواهد رسید.

یانگ‌وانگ U9 براساس پلتفرم e4 با معماری ۸۰۰ ولتی ساخته شده و از چهار موتور برقی ۲۴۰ کیلوواتی بهره می‌برد که در مجموع ۱۲۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. U9 با چنین قدرت عظیمی به تنها ۲٫۳۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۹٫۷۸ ثانیه طی کند.

نمای داخل کابین خودرو BYD یانگ‌وانگ U9
BYD

ابرخودرو جدید بی‌وای‌دی ۴٫۹ متر طول، حدود دو متر عرض و ۱٫۲۹ متر ارتفاع دارد و فاصله‌ی محوری‌اش به ۲٫۹ متر می‌رسد، ابرخودرو ۲۴۷۵ کیلوگرمی بی‌وای‌دی، خودرو سبُکی نیست و سقف فیبرکربنی و دیفیوزر عقب تأثیر زیادی بر کاهش وزن خودرو نگذاشته‌اند، اما به ظاهر تهاجمی‌تر خودرو کمک می‌کنند.

مقالات مرتبط
  • ابرخودرو برقی بی‌وای‌دی Yangwang به سرعت ۳۷۵ کیلومتربرساعت دست یافت
  • خودنمایی ابرخودرو چینی؛ BYD Y9 وارد پیست معروف نوربرگ‌رینگ شد [تماشا کنید]

باتری‌‌پک ۸۰ کیلووات‌ساعتی خودرو براساس معیارهای CLTC، دامنه‌ی حرکتی ۴۵۰ کیلومتری را برای U9 فراهم می‌کند. به‌لطف پشتیبانی از شارژ سریع می‌توان ظرف ۱۰ دقیقه شارژ باتری را از ۳۰ به ۸۰ درصد رساند. بی‌وای‌دی قیمت ابرخودرو جدیدش را ۲۱۶٬۴۰۰ یورو (حدود ۲۴۰ هزار دلار) اعلام کرده است.