تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755580
شناسه : 3755580
تاریخ :
کاهش تصادفات نیازمند فرهنگ‌سازی و تعامل همه ارگان‎های اجرایی است اقتصاد ایران: اراک- استاندار مرکزی گفت: کاهش تصادفات نیازمند فرهنگ سازی و تعامل و هم‌افزایی تمام ارگان‌های اجرایی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر چهارشنبه در آئین معارفه رؤسای پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی مرکزی با بیان اینکه ۱۳۰۰ کیلومتر، روکش آسفالت در سطح جاده‌های استان اجرا شده و این عدد قابل توجهی است، افزود: هم اکنون نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار این استان از ۳۷ نقطه به ۱۷ نقطه کاهش یافته و در دولت سیزدهم نیز ۱۷ تقاطع غیرهمسطح افتتاح شد.

استاندار مرکزی متوسط سرعت رانندگی در این استان را بیش از متوسط کشوری اعلام کرد و افزود: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش تصادفات درون و برون شهری با کاهش فوتی‌ها مواجه هستیم و بدون تردید برای موفقیت بیشتر، نیازمند فرهنگ سازی و تعامل و هم‌افزایی تمام ارگان‌های اجرایی است.

مخلص الائمه، بودجه عمرانی استان مرکزی از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ را ۳۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بسیاری از طرح‌های عمرانی که مقرر بود ۳۰ سال آینده اجرایی شوند در عمر کوتاه سه ساله دولت سیزدهم افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ موکب در استان مرکزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی دارد، افزود: همچنین آئین جاماندگان اربعین حسینی نیز در روز اربعین از مسیر اراک به سمت امامزاده محمد عابد برگزار می‌شود و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته حدود ۵۰۰ هزار نفر در این آئین شرکت خواهند کرد.

کاهش ۱۴ درصدی تصادفات در سال جاری

کاهش تصادفات نیازمند فرهنگ‌سازی و تعامل همه ارگان‎های اجرایی است

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی نیز با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه روزی در گستره جغرافیایی استان مرکزی، خدمتگزار خستگی ناپذیر برای مردم است، افزود: دستگاه پلیس در راستای حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سردار هادی رفیعی کیا از کاهش ۱۴ درصدی تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در استان مرکزی در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: اگر چه در راستای رفع نقاط حادثه خیز، ایجاد پاسگاه‌های پلیس‌راه و هوشمندسازی اقدامات گسترده‌ای در این استان صورت گرفته اما در این راستا باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اربعین حسینی افزود: برای بازگشایی مسیر کربلا به روی مردم، شهدا زیادی تقدیم شده اکنون نیز در راستای برقراری امنیت با شکوه این آئین معنوی تدابیر لازم برای خدمت رسانی به مردم اندیشیده شده است.

کاهش تصادفات نیازمند فرهنگ‌سازی و تعامل همه ارگان‎های اجرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین از زحمات سرهنگ محمد پورشمس رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تقدیر و روح‌الله عاشوریی به عنوان رئیس جدید این پلیس معرفی شد و همچنین از زحمات و تلاش‌های سرهنگ سید علی حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی تقدیر و سرهنگ محمد پورشمس به عنوان رئیس جدید این پلیس معرفی شد.