تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755557
شناسه : 3755557
تاریخ :
۳۲ دستگاه خودروی شوتی در خراسان جنوبی توقیف شد اقتصاد ایران: بیرجند-رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق و توقیف ۳۲ دستگاه خودروی شوتی در اجرای هشتمین طرح مقابله با قاچاق سوخت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله دهقان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، هشتمین مرحله طرح استانی مقابله با خودروهای شوتی و قاچاقچیان سوخت را در قالب یک طرح ضربتی ۲۴ ساعته در محورهای مواصلاتی سطح استان برگزار شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: مأموران با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به ۳۲ دستگاه خودروی شوتی مشکوک شدند و آنها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ دهقان بیان کرد: مأموران در بازرسی از خودروهای توقیف شده ۴۵ هزار لیتر انواع فراورده‌های نفتی به ارزش ۲۷ میلیارد ریال کشف کردند.

وی از شهروندان درخواست کرد که به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: همچنین مأموران انتظامی شهرستان قائنات در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۱۲ دستگاه خودرو مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

دهقان ادامه داد: مأموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار ۸ هزار و ۸۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

وی افزود: مأموران در این خصوص ۱۲ دستگاه خودرو توقیف و ۱۲ نفر متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: قاچاق از عوامل ناامنی اقتصادی است و پلیس با عوامل قاچاق به شدت و برابر قانون برخورد می‌کند.