تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755550
شناسه : 3755550
تاریخ :
تربیت جوانان با محوریت مساجد پیگیری شود/مساجد جایگاه تبیین مسائل اقتصاد ایران: مشگین شهر _ امام جمعه مشگین شهر گفت: تربیت جوانان با محوریت مساجد باید از سوی هیات امنا و مسوولین فرهنگی و دینی پیگیری شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد در حضور فعالان و ارکان مساجد در مسجد امام سجاد (ع) در سخنانی ضمن تسلیت ماه صفر و اربعین سیدالشهدا (ع) و تشکر از بانیان مراسم اظهار کرد: ضرورت نگاه مجدد به مسجد باید بازنگری شود زیرا نگاه به مسجد خیلی مهم است و شأن و جایگاه مسجد بسیار بالا است.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) بعد از ثقلین دو امانت گرانبها برای ما گذاشت؛ قرآن و عترت و تلاقی قرآن و عترت معجزه سوم مسجد است که در مرحله اول باید در مسجد درک و فهم قرآن، تفسیر قرآن و در ادامه اقامه ولایت، نماز و توجه امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام باوقار تصریح کرد: مکان تبیین و جایگاه قرآن مسجد است و بعد از قرآن مسجد جایگاه امامت و ولایت است بر همین اساس قرآن و عترت تربیت کننده انسان مؤمن و متعهد است.

حجت الاسلام باوقار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ممانعت برخی از هیأت امنا با برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی جوانان باعث گریز جوانان و کم رونق شدن فعالیت‌ها و کارکردهای واقعی مساجد شده است.

وی افزود: خداوند متعال مشتری جوانانی است که در تراز مسجد رشد یابد.

امام جمعه مشگین‌شهر گفت: وجود مظاهر بی‌حجابی در جامعه کم کاری متولیان مساجد بوده است و هرگونه ایجاد اختلاف در مساجد نشانه هوای نفس است؛ زیرا مسجد محل ایجاد امت واحد است نه دامن زدن به اختلافات گروهی، طایفه‌ای و حزبی.