تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755540
شناسه : 3755540
تاریخ :
اقدامات بهداشتی برای تامین سلامت فرآورده های خام دامی در اربعین اقتصاد ایران: کرج- سرپرست اداره کل دامپزشکی البرز از اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای این اداره کل برای تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی مورد استفاده در مواکب اربعین حسینی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی البرز، علیرضا رفیعی پور ضمن تسلیت فرار رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: در راستای تسهیل انتقال فراورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ) مورد مصرف مواکب اربعین حسینی به شهرهای مرزی همجوار کشور با عراق و نیز صادرات این فرآورده‌ها به آن کشور، همچنین در جهت اطمینان از سلامت بهداشتی این فرآورده‌ها و تأمین امنیت غذایی زوار حسینی (ع) اقدامات و تمهیداتی از سوی اداره کل دامپزشکی استان اندیشیده شده و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: دامپزشکی استان برای اطمینان از سلامت و بهداشت نذورات، اقدام به تشکیل اکیپ‌های سیار کرده که در سراسر استان مستقر هستند.

رفیعی پور ادامه داد: این اکیپ‌ها وظیفه دارند تا نظارت‌های شرعی و بهداشتی را در تمامی مراحل ذبح دام و توزیع فرآورده‌های دامی به دقت انجام دهند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی البرز افزود: همچنین ناظران بهداشتی در موکب ها مستقر هستند و ۲ ناظر بهداشتی از استان البرز در موکب ها وظیفه نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی را بر عهده دارند.