تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3755526
شناسه : 3755526
تاریخ :
تمهیدات شهرداری جهت برپایی باشکوه پیاده روی جاماندگان اربعین اقتصاد ایران: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تمهیدات و اقدامات این معاونت جهت آماده سازی مسیرهای پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

‌به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در بازدیدی چند ساعته از طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی که صبح امروز ۳۱ مردادماه صورت گرفت، با اعلام این مطلب که هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در پایتخت انجام شده است، گفت: در همین راستا یکی از مهم‌ترین موضوعات؛ توجه ویژه در خصوص نگهداشت شهر و انجام بازدیدهای مستمر و رفع کلیه موارد و مشکلات در کلیه موضوعات مرتبط با حوزه‌های خدمات شهری، عمرانی، ترافیکی و… است که توسط مناطق مرتبط با مسیر پیاده روی اربعین حسینی در حال انجام است.

وی برخی از اقدامات این معاونت جهت آماده سازی مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را برشمرد و گفت: انجام بازدیدهای مستمر به منظور شناسایی و رفع موارد ناایمن، حادثه ساز و حذف زوائد فیزیکی در طول مسیر پیاده روی، شناسایی و هماهنگی با مدارس، مساجد و سایر اماکن دولتی در خصوص استفاده از سرویس‌های بهداشتی، استقرار سرویس‌های بهداشتی پرتابل در نقاط تعیین شده، نصب بنرهای اطلاع رسانی جهت راهنمایی شهروندان در طول مسیر، حضور مستمر نیروها و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از ابتدا تا پایان مراسم و نظافت طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی و… از جمله اقدامات مهمی است که اجرایی می‌شود.

نظری با بیان اینکه فضاسازی شهری و انجام تبلیغات محیطی سطح شهر تهران نیز متناسب با اربعین حسینی (ع) با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود انجام خواهد شد، اظهار کرد: توزیع اقلام مناسبتی به مناطق، همکاری با مناطق در خصوص استقرار سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر پیاده روی، تهیه اقلام مناسبتی (پرچم دستی و…) جهت توزیع بین شرکت کنندگان در مراسم و انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص نصب بنرهای اطلاع رسانی در مناطق درگیر مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از جمله اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروها و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند نیز از ابتدا تا پایان مراسم در طول مسیر مستقر و به نظافت و پاکسازی مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی خواهند پرداخت، اذعان کرد: تدوین شیوه نامه نظافت، پاکیزه سازی و جمع‌آوری پسماند و ابلاغ به مناطق ۲۲ گانه و نظارت بر حسن انجام کار نیز از جمله اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران است.

معاون شهردار تهران به آماده‌باش کامل ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی و استقرار نیروها و ماشین آلات در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ماشین آلات و تجهیزات لازم این سازمان در حاشیه مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی مستقر خواهند شد. همچنین اطلاع رسانی‌های لازم جهت فرهنگ سازی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های ایمنی به مسئولین مواکب توسط این سازمان ابلاغ خواهد شد.

نظری در ادامه افزود: به منظور حفظ انضباط اجتماعی نیز نیروهای شهربان و معبربان در طول مسیر جاماندگان اربعین حسینی مستقر و به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

وی در پایان دیگر اقدامات این معاونت جهت آماده سازی مسیر پیاده رویی جاماندگان اربعین حسینی را برشمرد و گفت: رسیدگی ویژه به فضای سبز خصوصاً هرس و حذف شاخه‌های خشک درختان در طول مسیر، تأمین نیروهای کارگری، استقرار مه پاش در طول مسیر و… از دیگر اقدامات این معاونت است.