تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755517
شناسه : 3755517
تاریخ :
راهپیمایی اربعین صف مؤمنان و مهدوین را از دجالیون جدا می‌کند اقتصاد ایران: شهرکرد-عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد گفت: راهپیمایی اربعین کم‌کم صف مؤمنان و مهدوین را از دجالیون جدا می‌کند و جریان تاریخی و گشادگی عرصه برای جریان حق بیشتر می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

احمدرضا بسیج در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره علت قیام حسین‌بن‌علی (ع) و یارانشان اظهار کرد: در زمانه‌ای زیست می‌کردند که به نوعی باطل ظهور و بروز بیشتری یافت، راه بر حق‌مداران بسته شد و این امر مانع از گسترش و ظهور ارزش‌ها گردید؛ در دوران امام حسین (ع) تنها راه این بود که انسان با خون خود راه را باز کند، در حقیقت فلسفه عاشورا این می‌باشد که در زمانی که کاری از کسی بر نمی‌آید و مباحث فرهنگی جواب نمی‌دهد نیاز به یک کار جهادی است.
وی با بیان اینکه تا به امروز خون حسین‌بن‌علی (ع) جریان دارد بیان داشت: اکنون می‌بینیم که در نقاط مختلف حماسه عاشورا اتفاق می‌افتد و راه بر حق‌مدارن باز می‌گردد.
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان افزود: در کنار هدف اصلی علت قیام امام حسین (ع) اهداف فرعی نیز وجود دارد؛ در بیانات امام حسین (ع) بیان شده برای احیای سنت جدم رسول الله، احیا امر به معروف، گسترش ارزش‌ها و… قیام نمودم، به دنبال محقق شدن اهداف اصلی، اهداف فرعی خود به خود گسترش می‌یابد.
راهپیمایی اربعین نماد ارادت به حسین‌بن‌علی (ع) و یاران باوفایشان است
وی با اشاره به آنچه در احادیث و مبنای آیات قرآن کریم می‌باشد که باعث می‌شود به تدریج میان جریان حق و باطل یک تمایزی اتفاق افتد، مطرح کرد: این تمایز در جریان باطل گرد سران باطل می‌باشد که در جریان صهیونیست‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند به نام استکبار اتفاق می‌افتد؛ در مورد جریان حق، حول محور انسان کامل اتفاق می‌افتد یعنی گرد امام حسین (ع) و امام زمان (عج) و… می‌باشد.
بسیج درباره آثار راهپیمایی اربعین مطرح کرد: راهپیمایی اربعین به تدریج باعث می‌شود کسانی که شیعه و مسلمان نیستند و حتی از مکاتب بشری هستند، در این راهپیمایی خود را تعریف کنند کما اینکه کسی مسلمان یا شیعه باشد اما خود را در جریان باطل تعریف کند بنابراین راهپیمایی اربعین کم‌کم صف مؤمنان و مهدوین را از دجالیون جدا می‌کند و جریان تاریخی و گشادگی عرصه برای جریان حق بیشتر می‌شود.
وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد ارادت به حسین‌بن‌علی (ع) و یاران باوفایشان است گفت: با حضور در این راهپیمایی خودجوش مردمی پیمان خود را با امام حسین (ع) تجدید می‌کنیم.