تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3755513
شناسه : 3755513
تاریخ :
آیا پزشکان عمومی حق انجام جراحی‌های زیبایی را دارند؟ /رزیدنت‌ها زیر خط فقر  اقتصاد ایران: - رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: پزشکان عمومی بر اساس قانون مجلس شورای، با گذراندن دوره‌های آموزشی، صلاحیت برای انجام امور زیبایی را دارند و ضروریست دستورالعملی در این زمینه به دلیل تداخلات بین رشته‌ای در دوره وزیر بهداشت دولت چهاردهم تدوین شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، احمد ولی پور روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش تازه های بالینی و مراقبت های اولیه در طب عمومی در مرکز همایشهای رازی در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس قانون، مجلس فرایند صلاحیت پزشکی را مشخص کرده و پزشکان عمومی مجاز به انجام امور زیبایی با گذراندن دوره های آموزشهای لازم هستند.

وی با بیان اینکه پزشکان عمومی از قشر فعال جامعه پزشکی در اورژانس ها و مراکز درمانی مناطق مختلف محسوب می شوند، اظهار داشت: این پزشکان سلامت مردم را در دورترین نقاط کشور پوشش می دهند تا آنها کمتر دچار بیماری شوند، اما از لحاظ معیشتی و دستمزد کمتر مورد توجه قرار گرفتند که امیدواریم رئیس جمهور در این زمینه نگاه ویژه ای به این قشر داشته باشد.

ولی پور ادامه داد: در حال حاضر فشار و تهدید برای پزشکان عمومی در جامعه زیاد است در حالیکه آنها بر اساس قانون مجلس با گذراندن دوره های آموزشی، در حوزه زیبایی و طب سنتی می توانند فعالیت کنند

وی با اشاره به سیاستهای غلط و اینکه اقبالی برای پذیرش در رشته های تخصصی نیست ، گفت: اکثر پزشکان متخصص برخی رشته ها نیز برای بیماری نوبت نمی دهند و فقط در حیطه زیبایی فعالیت می کنند که باید با اتخاذ سیاست های درست، این وضعیت ساماندهی شود.

رزیدنت ها زیر خط فقر

وی با بیان اینکه انجمن پزشکان عمومی بر رعایت قانون تاکید دارد، اظهارداشت: اکنون رزیدنت ها زیر خط فقر زندگی می کنند و پزشکان عمومی در مناطق محروم حقوق ۲۵ میلیون دریافت می کنند که ناعادلانه است.

ولی پور گفت: ما کمبود پزشک در کشور نداریم، اما نظام پرداخت درست نیست و نیروها در مناطق مختلف عادلانه توزیع نشدند، از وزیر آینده بهداشت می خواهیم که به دغدغه های جامعه پزشکی به خصوص پزشکان عمومی توجه اساسی و آنها را مورد حمایت قرار دهند.