تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755510
شناسه : 3755510
تاریخ :
پیش بینی حضور ۳ میلیون زائر در همایش جاماندگان اربعین اقتصاد ایران: ری- فرماندار ویژه ری و معاون استاندار تهران از پیش بینی حضور بیش از سه میلیون زائر در همایش جاماندگان اربعین در جنوب تهران خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی باب الحوائجی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین ری طی سخنانی گفت: ۱۲ کمیته در ستاد اربعین ری تشکیل شده است.

وی به دستورات و تدابیر صادر شده از سوی استاندار تهران طبق مصوبات شورای تأمین اشاره کرد و ضمن تشریح هماهنگی‌های ایجاد شده برای همایش جاماندگان اربعین در پایتخت گفت: در کمیته حمل ونقل و ترافیک یکهزار اتوبوس برای انتقال زائرین در نظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه ری افزود: خط یک و شش مترو تهران نیز از ساعت ۵:۳۰ صبح به خدمت رسانی به جاماندگان اربعین خواهند پرداخت، از مردم تقاضا داریم تا جایی که ممکن است، از وسیله نقلیه عمومی استفاده کرده و از وسیله شخصی استفاده نکنند.

وی از هماهنگی کمیته بهداشت و سلامت ستاد اربعین ری با بیمارستان‌های هفت تیر، دارالشفا، فیروزآبادی و صدیقه زهرا خبر داد و گفت: در روز اربعین این بیمارستان‌ها به صورت فعال به جاماندگان اربعین خدمت رسانی انجام می‌کنند.

معاون استاندار تهران از زائرین خواست، از موکب ها برای پذیرایی استفاده کنند و به دلیل هوای گرم و احتمال فاسد شدن مواد غذایی از توزیع نذورات به صورت دستی و نفری خودداری کنند.

وی گفت: ۳۵۰ موکب وظیفه پذیرایی از جاماندگان اربعین در محدوده ری را بر عهده دارند و پیش بینی می‌شود، میزبان بیش از سه میلیون زائر باشیم.

باب الحوائجی اضافه کرد: هشت پارکینگ در شهر و ۱۲ پارکینگ در اطراف شهر به جاماندگان اربعین خدمت رسانی می‌کنند و همچنین ۷۲ موکب فرهنگی در طول مسیر پیش بینی شده است.

وی افزود: برای خدمت‌رسانی به زائران ۳۴ مسجد، ۱۰ استیج با اجرای برنامه‌های ویژه و ۲۸ مدرسه با امکانات خودشان پذیرای زائرین خواهند بود و ۱۳۰ سرویس بهداشتی سیار در نقاط مختلف جانمایی شده و مسیر پیاده روی ری از پل آزادگان تا حرم عبدالعظیم خواهد بود.

این مسئول گفت: یک اپلیکیشن برای آدرس‌های مختلف امکانات فرهنگی و … پیاده روی طراحی شده است، که از آدرس Map.farhangsara.ir قابل دریافت است.

وی گفت: شعار راهپیمایی امسال جاماندگان اربعین نیز «کربلا طریق الاقصیهم» تعریف شده است.