تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3755500
شناسه : 3755500
تاریخ :
نوآوری و خلاقیت در تولید خودروهای شاسی‌ بلند و پیکاپ اقتصاد ایران: شرکت KGM که پیش‌تر تحت‌عنوان سانگ‌یانگ موتور (Ssangyong)  فعالیت داشته همواره به‌عنوان یکی از خودروسازان آسیایی در کانون توجه بوده است. یکی از دلایل مهم این امر تولید خودروهای شاسی‌بلند با قابلیت بیراهه‌نوردی یا آفرودی است. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

در سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۷، کمپانی سانگ‌یانگ (که با کمپانی ماهیندرای هند در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید خودرو مشارکت کرده بود) اقدام به‌طراحی و ساخت نسل سوم خودرو شاسی‌بلند مستقل رکستون (با نام تجاری رکستون G4 ) می‌کند که از استقبال خوبی هم برخوردار شد و در ادامه در سال ۲۰۱۸ سومین نسل از پیکاپ‌های تولیدشده در سانگ‌یانگ تحت‌عنوان موسو (رکستون اسپرت) بر پایه همان پلت‌فرم طراحی و به‌بازار عرضه شد.

خودروهای یادشده از نخستین نسل موتورهای پر قدرت کره‌ای ساخت سانگ‌یانگ (پس از کسب تجربه تولید خودرو با مشارکت مرسدس‌بنز با موتورهای M104 و M111 ) بودند. نسل جدید این موتورها با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی (e-XGDI 200T ) ، توان تولید ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را داشتند.

انتقال نیرو به‌چرخ‌ها به‌واسطه وجود یک گیربکس کاربردی عالی از برند تجاری ژاپنی آیسین سبب می‌شد عملکرد مناسبی بر جا گذاشته شود. خودرو پیکاپ موسو تحت‌عنوان پروژه Q200 برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ رونمایی و معرفی شد که بدنه آن با یک طراحی خاص و منحصر به‌فرد، روی یک شاسی چهار لایه فولادی مستحکم قرار گرفته است.

در سال ۲۰۲۲ و پس از آن‌که مدتی از جدا شدن ماهیندرا از سانگ‌یانگ گذشته بود، یک گروه اقتصادی-صنعتی به‌نام KG Group (که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده بود) مبادرت به خرید ۶۱ درصد از سهام سانگ‌یانگ کرده و پس از مدتی نام این شرکت را به KG Mobility یا KGM تغییر می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ KGM فیس‌لیفت جدیدی از پیکاپ موسو را معرفی و به‌بازار عرضه کرد. از امکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به رادار نقطه‌کور، رادار خروج از خط، رادار هشدار خروج از پارک و رادار هشدار برخورد خودرو از عقب، سان‌روف، پوشش چرم صندلی‌ها، گرم‌کن و سیستم تهویه‌صندلی، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه، مانیتور 12.3 اینچی، صفحه‌نمایشگر آمپر دیجیتال (TFT) سایز 12.3 اینج، دکمه استارتر موتور، سیستم ورود به‌خودرو هوشمند و بسیاری امکانات و تجهیزات رفاهی دیگر اشاره کرد.

این خودرو پیکاپ در دو تیپ موسو و موسو گرند تحت‌عنوان «خان» نامگذاری شده و در بازارهای جهانی از جمله انگلستان، آلمان، اسپانیا، ترکیه ... عرضه شده است.