تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3755481
شناسه : 3755481
تاریخ :
بدری: مهاجرت ورزشکاران در شأن کشور ما نیست اقتصاد ایران: نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: مهاجرت ورزشکاران در شان کشور ما نیست، ناپایداری و استمرار در ورزش قهرمانی، عدم اشتغال قهرمانان ورزشی در رشته المپیک‌ها و پارالمپیک‌ها و ... از دیگر مسائل حوزه ورزش است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز چهارشنبه در مخالفت با برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: مواردی را باید در وزارتخانه ورزش و جوانان مورد توجه قرار دهیم که به اختصار به بخشی از آن ها اشاره می‌کنم، با توجه به سوابق کاری دنیامالی در حوزه ورزش باید ایشان با توانمندی و قدرت بیشتری در این خصوص ورود پیدا کنند، دیپلماسی ورزشی و چالشهایی که در حوزه ورزش وجود دارد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز فقر حرکتی، نبود آمایش سرزمینی در حوزه ورزش، جزیره ای عمل کردن دستگاه ها، نبود نظام باشگاه داری در حوزه ورزش و جوانان به وضوح دیده می‌شود و راهکارهایی همچون ساماندهی، تسهیل در تملک دارایی، مطالبه درآمدهای ورزشی که متاسفانه دولتها آن را جزو درآمدهای هزینه‌های جاری خود محسوب کرده، وجود دارد که مورد بی توجهی قرار گرفته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در ادامه خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، یادآور شد: جناب آقای دنیامالی باید ارتباط مناسب بین دستگاه‌های مختلف دینی، ورزشی و سایر دستگاه‌ها ایجاد شود تا بتوانید ورزش را به صورت جد سر و سامان دهید. ابرچالشهایی همانند افزایش بیماری‌ها ناشی از فقر حرکتی، کم تحرکی که موجب مرگ بسیاری از هموطنان می‌شود در اولویتهای برنامه‌های شما قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: مطابق اصل 3 قانون اساسی دسترسی به امکانات ورزشی باید برای همگان ممکن شود و بسیاری از این اماکن ورزشی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد ما حتی در استان های کم برخوردار شاهد گران شدن ورزش در حوزه های مختلف هستیم.

بدری در ادامه تاکید کرد: تکمیل باشگاه های ورزشی با سرانه‌هایی که اختصاص داده می شود ممکن نیست، اعتبارات ورزشی را به صورت عادلانه باید اختصاص داد، متاسفانه تاکنون این مهم ممکن نبوده است، امروز 2 باشگاه معروف از امکانات دولتی و خصولتی استفاده می کنند اما در استان های محروم حتی یک باشگاه هم وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از نخبگان ورزشی اظهار داشت: مهاجرت ورزشکاران در شان کشور ما نیست، ناپایداری و استمرار در ورزش قهرمانی، عدم اشتغال قهرمانان ورزشی در رشته المپیک ها و پارالمپیک ها و ... از دیگر مسائل حوزه ورزش است.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئله تبانی و فساد در ورزش تبدیل به یک دغدغه شده است، ورزش را از آسیبهای سیاسی دور کنید، ایجاد رقابت سالم از اولویتهای برنامه شما باشد، مسئولیت اشتغال جوانان ورزشکار را هیچ دستگاه و وزارتخانه ای نمی پذیرد. مگر امروز وزارتخانه ورزش و جوانان نباید در این خصوص پاسخگو باشد؟ متاسفانه امروز ورزش کشور با معضلات و محدودیت های مختلفی روبرو است.

انتهای پیام/