تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3755479
شناسه : 3755479
تاریخ :
ورود بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از اول ماه صفر به عراق اقتصاد ایران: ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از اول ماه صفر تا بامداد امروز وارد عراق شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: خروج زائران از مرزهای زمینی و هوایی کشور به بیش از ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر رسیده است. همچنین، بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از اول ماه صفر تا بامداد امروز وارد عراق شده‌اند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون، بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار زائر ایرانی و ۱۳۷ هزار زائر خارجی به کشور بازگشته‌اند. مرز مهران با عبور بیش از یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر پرترددترین گذرگاه مرزی بوده است. همچنین، بیش از ۷۳۳ هزار نفر از مرز شلمچه و بیش از ۴۰۳ هزار نفر از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

ستاد مرکزی اربعین به هموطنان توصیه کرده است برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی، شماره مرز مورد نظر را به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند.

همچنین، زائران هنگام بازگشت از کربلا، از همان مرزی که خارج شده‌اند، به کشور بازگردند و سفر خود را به روزهای پایانی هفته موکول نکنند. با توجه به ازدحام جمعیت، زائران باید اقامت خود در عراق را کوتاه کنند و توصیه می‌شود که پیش از روز اربعین، یعنی ۴ شهریور، به کشور بازگردند.