تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755475
شناسه : 3755475
تاریخ :
اما و اگرهای احداث پردیس فناوری زنجان سوال برانگیز است اقتصاد ایران: زنجان- استاندار زنجان وجود اما و اگرهای احداث پردیس فناوری را موضوعی غیرقابل قبول و سوال برانگیز خواند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی صبح چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با طرح این موضوع که اما و اگرهای به وجود آمده بر سر راه احداث پردیس فناوری زنجان قابل قبول نبوده و حتی سوال برانگیز است، گفت: این در حالی است که احداث پردیس فناوری هیچ‌گونه تبعات و آلایندگی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مانع تراشی برای احداث پردیس فناوری زنجان را به هیچ وجه قبول نداریم، افزود: به جای مانع تراشی‌ها، معتقدیم باید زمینه تسهیل در احداث پردیس فناوری زنجان بعد از یک و نیم سال پیگیری تأمین زمین و تأسیس این شهرک برای استقرار صنایع خلاق و آی. تی فراهم شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه صنایع خلاق و آی. تی جزو صنایع پاک در دنیا به شمار می‌رود، به همین خاطر هر گونه مانع تراشی برای راه‌اندازی این صنایع توجیه‌پذیر نخواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم تا با تسهیل‌گری در راستای ایجاد چنین شهرک‌هایی، زمینه ایجاد اشتغال و نیز فضای کسب و کار سالم را برای نسل آینده فراهم کنیم.

وی با یادآوری اینکه برای استقرار صنایع خلاق و آی. تی در زنجان، زمین ۲۰۰ هکتاری به شهرک صنعتی اشراق الحاق شده است تا در قالب شهرک پردیس فناوری فعالیت خود را آغاز کند، تصریح کرد: با این وجود باز هم شاهد وجود اما و اگر برای راه‌اندازی این شهرک هستیم، این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته، این شهرک‌ها به خاطر اینکه هیچ‌گونه آلایندگی ندارد، در دل شهرها فعالیت می‌کنند.

افشارچی با تاکید بر اینکه امروز نیاز مبرم به همگرایی همه مسؤولان برای توسعه استان داریم، اظهار کرد: بی‌تردید اگر این همگرایی وجود نداشته باشد، توسعه استان محقق نخواهد شد، از این رو انتظار داریم دستگاه‌ها بیش از این به اهداف بالادستی متعهد باشند.