تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3755464
شناسه : 3755464
تاریخ :
کشورهای پناه دهنده به تروریست‌ها، در جنایت آنها شریک هستند اقتصاد ایران: معاون حقوق بشر وزارت امور خارجه گفت: کشورهایی که به تروریست‌ها پناه می‌دهند در جنایت آنها شریک هستند و نمی‌توانند ادعای حقوق بشری داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن عمادی معاون حقوق بشر وزارت امور خارجه در نشست گرامی‌داشت شهدا و قربانیان ترور ایران که با حضور جمعی از آسیب دیدگان از تروریسم در محل ستاد حقوق بشر برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد شهدای تروریسم گفت: مبارزه با تروریسم مظهر تعهد یک دولت به شهروندان خود است. وظیفه دولت‌ها برای محاکمه یا استرداد تروریست‌ها مسئولیت چند وجهی است.

وی افزود: هسته وظیفه یک دولت برای مبارزه با تروریسم، تعهد اخلاقی عمیق برای تضمین امنیت و رفاه شهروندانش است.

عمادی ادامه داد: قربانیان تروریسم و خانواده‌های آنان خواستار عدالت و پاسخگویی هستند و کشورهای که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند با پناه دادن به تروریست‌ها و منافقین، مهمترین اصل حقوق بشری یعنی عدالت و حق دادرسی عادلانه را نقص می‌کنند.

وی تاکید کرد: نهادهای بین‌المللی هم با تحریم‌کشورها، نباید اجازه دهند جای جنایتکاران و قربانیان عوض شود.

عمادی ادامه داد: دسترسی مرتکبین به تروریسم از جمله منافقین به گزارشگران سازمان‌ملل جای تأسف دارد و این امر اعتقاد سازمان ملل را از بین می‌برد. مقامات سازمان ملل باید در قبال این تحرکات مقاومت کنند و سازوکارهای حقوق بشری نباید به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل شود.

معاون حقوق بشر وزارت امور خارجه افزود: سازمان ملل و گزارشگران حقوق بشری باید از اعتبار و بی طرفی خود دفاع کنند. اینکه متأسفانه جاوید رحمان گزارشگر اخیر که کارش تمام شده به عنوان ابزاری در دست تروریست‌ها عمل می‌کرد جای تأسف دارد. باید سازمان‌ملل استفاده افراد از ساز و کارهای حقوق بشری را محدود و قطع کند.

وی در پایان گفت: ما معتقدیم کشورهایی که به تروریست‌ها پناه می‌دهند در جنایت آنها شریک هستند و نمی‌توانند ادعای حقوق بشری داشته باشند.