تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755460
شناسه : 3755460
تاریخ :
مهمانی امت احمد تجلی وحدت شیعه و سنی است اقتصاد ایران: سنندج-استاندار کردستان گفت: مهمانی بزرگ امت احمد که امسال برای دومین سال متوالی در سنندج برگزار می‌شود، تجلی وحدت شیعه و سنی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا صبح چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های مهمانی بزرگ امت احمد با تسلیت ایام اربعین ابا عبدالله الحسین و دهه آخر ماه صفر المظفر اظهار کرد: در راستای میزبانی از زوار اربعین حسینی تلاش‌های زیادی صورت گرفته و از خدمات همه ادارات تقدیر می‌کنیم و امید که از برکات معنوی این ایام بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: این ایام روح تازه‌ای در جامعه می‌دمد و امید که توفیق داشته باشیم که در کنگره اربعین که تبدیل به یک امر جهانی شده و پژوهشگران را به فکر واداشته و از مرزهای دین مبین اسلام نیز فراتر می‌رود، استفاده و بهره ببریم‌.

وی اذعان کرد: اربعین فرصتی است که همه ما باید در این برنامه بزرگ داشته باشیم.

مهمانی امت احمد سال قبل بازخوردهای داخلی و خارجی داشت

استاندار کردستان با اشاره به همایش مهمانی بزرگ امت احمد اظهار کرد: این مهمانی سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد و امسال این مراسم برای دومین بار در سنندج اجرا می‌شود و به یک نقطه قوت تبدیل شد که بازخوردهای داخلی و خارجی برجای گذاشت.

زارعی کوشا ادامه داد: مهمانی امت احمد برادری و وحدت شیعه و سنی را به نمایش گذاشت و در بعد رسانه‌ای بازخورد زیادی برجا گذاشت.

وی اذعان کرد: مهمانی امت احمد همچون مهمانی کیلومتری غدیر که در تهران برگزار شد برنامه‌ای بزرگ و موفق بود و باید امسال بهتر از گذشته بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: هر کسی که زمان خود را بشناسد و اولویت‌ها را درک کند، می‌داند که «وحدت» برای هرچه که موجب اختلاف می‌شود اثرگذار است.

استاندار کردستان تصریح کرد: کسانی که بر تفرقه می‌دمند نه شیعه هستند و نه سنی بلکه مزدور هستند و هرکاری که به جلوه‌های وحدت کمک کند مورد رضای پروردگار خواهد بود.

پذیرایی کردها از زوار اربعین نمودی از وحدت است

زارعی کوشا مهمانی امت احمد و اربعین را برنامه‌های مهمی برای جلوگیری از تفرقه و حفظ وحدت و نمایش انسجام و همدلی شیعه و سنی دانست و گفت: کردهایی که در مریوان از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند جلوه‌های وحدت را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: کردستان مظهر برادری و وحدت است و باید سنندج را به عنوان پایتخت شوافع جهان تثبیت کنیم و مکتب شافعی و شیعه اثنی عشری دو مکتب نزدیک در جهان اسلام هستند.

مهمانی امت احمد در توسعه گردشگری اثرگذار است

استاندار کردستان اضافه کرد: مهمانی امت احمد در توسعه گردشگری اثرگذار بوده و پخش زنده این برنامه در چند ساعت بیانگر آن است که این استان فریب توطئه‌های دشمن را نمی‌خورند و انسجام خود را حفظ خواهند کرد.

زارعی کوشا افزود: برای برنامه امت احمد همه باید مشارکت کنند و با برنامه‌ریزی درست و اصولی باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

وی اذعان کرد: این برنامه باید محوری برگزار شود و جشنواره و سایر رویدادها با فاصله زمانی مناسبی از این رویداد برگزار شود.

اداره‌کل تبلیغات اسلامی دبیرخانه مهمانی امت احمد

استاندار کردستان تصریح کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی دبیرخانه مهمانی امت احمد است که همه ادارات و دستگاه‌ها باید برای اجرای آن پای کار باشند.

زارعی‌کوشا خواستار انجام کارهای رسانه‌ای برای فراگیر شدن مهمانی امت احمد شد و گفت: این امر باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی توجه به «غزه» و «اسماعیل هنیه» و «قدس» را خواستار شد و گفت: کار تبلیغی گسترده‌ای نیاز است تا این برنامه مهمانی به عنوان کاری تقریبی و وحدتی در سطح ملی تبلیغ شود.