تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3755453
شناسه : 3755453
تاریخ :
توسعه اشتغال مولد با افتتاح کارگاه صنعت محور درزندان‌های اصفهان اقتصاد ایران: اصفهان - ۲ کارگاه صنعت محور و خوابگاه کارگاه با زیربنای ۳ هزار متر مربع و اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از مددجویان در زندان‌های استان اصفهان افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای ایجاد اشتغال و برقراری درآمد پایدار برای زندانیان و حرفه آموزی جهت تداوم فعالیت پس از آزادی، ۲ کارگاه جدید، طراحی و تولید بردهای الکترونیکی در مجتمع ندامتگاهی و تولید میز و صندلی مسافرتی در اردوگاه کار درمانی باهمکاری با بنیاد تعاون زندانیان این استان به مجموعه اشتغال و حرفه آموزی زندان‌های اصفهان افزوده شد، که با افتتاح این دو کارگاه امکان اشتغال برای ۳۰۰ مددجو (مرد و زن) فراهم شد.

احسانی با بیان اینکه قطعاً یکی از راهکارهای مؤثر در اصلاح و تربیت زندانیان و عدم بازگشت مجدد، آموزش حرفه‌ای و ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: با آموزش‌های حرفه‌ای و کاربردی در زندان‌ها و ایجاد اشتغال صنعت محور و مولد، در تلاش هستیم تا با کاهش جمعیت کیفری و جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان روبرو شویم.

توسعه اشتغال مولد با افتتاح کارگاه صنعت محور درزندان‌های اصفهان

وی ضمن تأکید بر آموزش و مهارت‌آموزی زندانیان، اظهار داشت: از ابتدای سال تا اکنون با همت مدیران کل زندان‌های استان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع به فضاهای کارگاه‌های صنعت محور و خوابگاه کارگاه افزوده شده که امید است، با چشم اندازی که ترسیم شده تا پایان سال شاهد افزایش چشم گیر این فضاهای کارگاهی در جهت عمل به اولویت دوم سازمانی باشیم.

مدیرکل حرفه آموزی و اشتغال سازمان زندان‌های کشور ضمن قدردانی از همه عوامل اجرایی آرزوی توفیقات روز افزون این افراد افزود: پایه و اساس ارجمندی همت‌ها برای این مددجویان حرفه آموزی تخصصی، کاربرد محور و اشتغال مددجویان با رویکرد صنعت محور و خوابگاه کارگاه پدیدار خواهد شد.